اقدام‌های محیط‌زیستی پالایشگاه دوم مجتمع گاز پارس جنوبی

سرپرست مدیریت پالایشگاه دوم مجتمع گاز پارس جنوبی اظهار کرد: شاخص‌های زیست محیطی فازهای ۲ و ۳ در شرایط عادی و رو به بهبود است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، حسین باغبان با بیان اینکه وضعیت شاخص‌های محیط زیستی به‌صورت عمده مطلوب است، گفت: کاهش میزان فلرینگ نرمال به میزان ۱۶ درصد و سری کردن پکیج‌های واحد ۱۰۲ برای بهبود عملکرد این واحد از جمله فعالیت‌های انجام‌شده در زمینه محیط زیست است.

وی حذف چاله سوزان پالایشگاه دوم را به‌عنوان فعالیت مهم در حوزه محیط زیست دانست و افزود: راه‌اندازی محوطه نگهداری پسماند و تجهیز آن انجام شده و احداث ساختمان امحا نیز در دست اقدام است.

به گفته باغبان، در راستای کاهش سوزاندن گازهای ارسالی به مشعل فازهای ۲ و ۳، برنامه‌ریزی مدون تعیین‌ شده که اجرای پروژه بازیابی گازهای ارسالی به مشعل و نصب آنالایزر روی خروجی دودکش‌های واحد ۱۲۰ از این موارد است.

سرپرست مدیریت پالایشگاه دوم مجتمع گاز پارس جنوبی کاهش فلرینگ از طریق نصب اوریفیس روی مسیرهای تزریق sweeping gas و ارسال مسیر آب از واحد ۱۰۵ به واحد ۱۰۳ را از دیگر برنامه‌ها درخصوص کاهش آلودگی پساب خروجی عنوان کرد و افزود: مطالعات امکان‌سنجی و نصب AGU در واحدهای بازیافت گوگرد برای افزایش بازده و اصلاح و نوسازی و بهبود شرایط عملیاتی واحد تصفیه پساب نیز در دستور کار است.

کد خبر 302468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =