صرفه‌جویی ۴ میلیارد ریالی با تعمیر مولد برق در زاگرس جنوبی

تعمیر یک دستگاه مولد برق اضطراری در منطقه عملیاتی نار و کنگان شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی، ۴ میلیارد ریال سود و صرفه اقتصادی به همراه داشته است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی، سیدمحمود میرباقری، مدیر عملیات این شرکت گفت: این دیزل‌ژنراتور که از نوع «VOLVO PENTA-250 KVA» است و نقش مهمی در تأمین انرژی مورد نیاز در تعمیرات اساسی ایفا می‌کند به دلیل آسیب برخی تجهیزات کلیدی، سال‌ها خارج از سرویس بود. تعمیرات اساسی این دیزل ژنراتور به روش مهندسی معکوس با همکاری بخش خصوصی و ایجاد تغییراتی در سیستم حفاظت و کنترل انجام شد و هم‌اکنون آماده استفاده است.

وی با تأکید بر اینکه خرید نمونه جدید این دیزل‌ژنراتور اکنون و خارج از شرایط تحریم، بیش از ۱۰ میلیارد ریال هزینه دارد، اظهار کرد: تعمیر و راه‌اندازی این دستگاه در شرایط کنونی حداقل ۴ میلیارد ریال صرفه‌جویی به دنبال داشته است.

میرباقری در ادامه با اشاره به اینکه تعمیر این تجهیز مهم در طول ۴۰ روز با همکاری اداره مهندسی تعمیرات ستاد زاگرس جنوبی و توسط متخصصان منطقه عملیاتی نار و کنگان انجام شده است، اضافه کرد: این تعمیرات شامل تعمیر سرسیلندر، بلوک سیلندر، جام‌شدگی، شکستگی پیستون و خرابی میل‌لنگ، سوپاپ‌های موتور، استارت، دینام و عایق سیم‌پیچ‌ها بوده است.

وی با تأکید بر ضرورت استفاده حداکثری از تمامی ظرفیت‌ها و امکانات موجود، اضافه کرد: همچنین صفحه کنترل اصلی این دیزل‌ژنراتور که افزون بر روشن و خاموش کردن، پارامترهایی مانند ولتاژ، جریان، فرکانس، دمای آّب، دور موتور، فشار روغن و... را نیز نشان می‌دهد با ایجاد تغییراتی، تعمیر شد.

مدیر عملیات شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی، دیگر مزیت‌های تعمیر این دیزل‌ژنراتور را افزایش ضریب اطمینان انجام به‌موقع تعمیرات اساسی عنوان کرد و گفت: اضافه شدن این دستگاه به تجهیزات پشتیبانی‌کننده تعمیرات اساسی سبب می‌شود در صورت خرابی دیگر دیزل‌ژنراتورها، تعمیرات بدون وقفه ادامه یابد.

میرباقری مهم‌ترین کاربرد این تجهیز را در جوشکاری خطوط لوله عنوان کرد و گفت: این تجهیز برای تأمین انرژی مورد نیاز در همه بخش‌های صنعت نفت مانند راه‌اندازی پمپ‌ها، کمپرسورها، فعالیت‌های تعمیراتی و... کاربرد دارد.

کد خبر 302623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =