۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۵
  • کد خبر: 302625
سقوط بی‌سابقه حاشیه سود نفت‌گاز در آسیا

حاشیه سود نفت‌گاز در آسیا به دنبال ظهور نشانه‌هایی از افزایش صادرات هند، به‌طور بی‌سابقه‌ای سقوط کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از سنگاپور، حاشیه سود نفت‌گاز آسیا، روز سه‌شنبه (۱۷ اردیبهشت‌ماه)، در میان نشانه‌هایی از افزایش صادرات هند، به‌طور بی‌سابقه‌ای سقوط کرد، این موضوع نشان می‌دهد بازار منطقه‌ای این فرآورده تا چه اندازه از محدودیت‌های مسافرتی و دیگر محدودیت‌های اعمال‌شده برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا رنج می‌برد.

حاشیه سود شاخص نفت‌گاز با مقدار گوگرد ۱۰ جزء در میلیون (پی‌پی‌ام) در سنگاپور، روز سه‌شنبه بر مبنای نفت خام دوبی به یک دلار و ۷۷ سنت برای هر بشکه یعنی کمترین سطح ثبت شده در میان داده‌های مؤسسه رفینیتیو ایکون (مربوط به ژانویه ۲۰۱۴) رسید.

این حاشیه سود از پایان ماه مارس ۸۵ درصد کاهش یافته است.

ارزیابی تحقیقات مؤسسه رفینیتیو ایکون نشان می‌دهد صادرات نفت‌گاز ماه آوریل هند به ۲ میلیون و ۷۳۰ هزار تن، بالاترین میزان در چهار ماه اخیر رسید، در حالی که در ماه مارس، ۲ میلیون و ۵۳۰ هزار تن بود.

ارسال محموله‌های هند، بزرگ‌ترین صادرکننده نفت‌گاز آسیا، در حالی افزایش یافت که پالایشگاه‌های این کشور درگیر مشکلات گسترده کاهش تقاضای داخلی این کشور به دلیل محدودیت‌های اعمال‌شده برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا شدند. این مسئله سبب عرضه بیشتر این محصول به بازار منطقه‌ای ‌شد.

مقدار فروش نفت‌گاز خرده‌فروشی ایالتی هند در ماه آوریل در مقایسه با سال گذشته، ۵۷ درصد کاهش یافته است.

دو تاجر هندی نفت‌گاز گفتند که انتظار دارند تقاضای داخلی هند در ماه مه ضعیف بماند و این مسئله سبب می‌شودروند عرضه سیل‌آسای هند در بازار منطقه‌ای ادامه یابد.

کد خبر 302625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =