۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۳
  • کد خبر: 302652
واردات نفت چین در آوریل هم افزایشی شد

واردات روزانه نفت خام چین در ماه آوریل سال جاری میلادی در پی افزایش تقاضا برای سوخت دوباره افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری رویترز از پکن و سنگاپور، واردات روزانه نفت خام چین در ماه آوریل نسبت به ماه پیش از آن (مارس)، دوباره افزایش یافت، زیرا با کاهش آثار شیوع ویروس کرونا در این کشور آسیایی و به دنبال آن بهبود تقاضا برای سوخت، پالایشگاه‌ها تولید خود را افزایش دادند؛ این در حالی است که قیمت‌های جهانی نفت خام همچنان زیر فشار کاهش مصرف و بالا رفتن سطح ذخیره‌سازی‌ها در دیگر نقاط جهان در سطوح پایین داد و ستد می‌شود.

براساس جدول آماری اداره کل گمرک چین که روز پنجشنبه هفته گذشته (۱۸ اردیبهشت‌ماه) منتشر شد، مقدار واردات نفت خام در ماه آوریل، ۴۰ میلیون و ۴۳۰ هزار تن معادل ۹ میلیون و ۸۴۰ هزار بشکه در روز بود.

مقدار واردات نفت چین در ماه آوریل بیشتر از رقم روزانه ۹ میلیون و ۶۸۰ هزار بشکه‌ای ماه مارس است، اما بسیار کمتر از روزانه ۱۰ میلیون و ۶۴۰ هزار بشکه آوریل سال ۲۰۱۹ است.

واردات چهار ماه نخست امسال به ۱۶۷ میلیون و ۶۱۰ هزار تن یا میانگین روزانه ۱۰ میلیون و ۱۱۰ هزار بشکه رسیده که ۱.۷ درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال است. 

پالایشگاه‌های نفت، با افزایش فعالیت‌های تجاری و رفع محدودیت‌های مسافرتی در داخل کشور، روند تولید نفت خام را افزایش داده‌اند.

تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند تقاضای سوخت چین در سه ماه دوم سال، نسبت به سه ماه نخست بهبود یابد و به سطح تقاضای پارسال برسد.

ونگ ژائو، تحلیلگر نفت مؤسسه سابلیم اینفو در این باره گفت: تقاضای سوخت در چین در حال بهبود است، اما هنوز به سطح پارسال نرسیده است.

وی اظهار کرد: در همین حال، بازار هنوز در حال جذب ذخیره سوخت باقیمانده از زمان شیوع ویروس کروناست.

کد خبر 302652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =