۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۶
  • کد خبر: 302818
همراهی قزاقستان با توافق اوپک پلاس

برخی منابع اعلام کردند قزاقستان سند کاهش عرضه نفت را مطابق با توافق کاهش تولید اوپک پلاس امضا کرده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز از مسکو، چهار منبع آگاه اعلام کردند که دولت قزاقستان روز دوشنبه (۲۲ اردیبهشت‌ماه) سندی را برای کاهش عرضه نفت از ماه مه، مطابق با توافق کاهش تولید ماه گذشته سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش موسوم به «اوپک پلاس»، امضا کرد.

طبق توافق اوپک پلاس در ماه آوریل، قزاقستان متعهد شده است که در ماه‌های مه و ژوئن روزانه ۳۹۰ هزار بشکه از تولید خود بکاهد.

این منابع اعلام کردند که قزاقستان از تولیدکنندگان میدان‌های بزرگ و متوسط نفتی این کشور خواسته است حدود ۲۲ درصد از تولید خود را در ماه‌های مه و ژوئن کاهش دهند.

وزارت انرژی قزاقستان از اظهارنظر در این باره خودداری کرد.

این منابع با استناد به این سند اعلام کردند که براساس حکم دولت قزاقستان، میزان کاهش تولید نفت هر تولیدکننده به‌طور جداگانه و با استفاده از فرمول مبتنی بر میزان تولید روزانه و میزان صادرات نفت در سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ محاسبه می‌شود.

به گزارش شانا، وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو و غیر عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در دهمین نشست فوق‌العاده خود از طریق وبینار در ۱۲ آوریل (۲۴ فروردین ماه) متعهد شدند تولید روزانه خود را از اول ماه مه (۱۲ اردیبهشت ماه) ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه‌ در ماه‌های مه و ژوئن کاهش دهند.

کد خبر 302818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =