ویروس کرونا در منطقه پارس جنوبی شیوع پیدا نکرد

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی اعلام کرد که با اقدام‌های پیشگیرانه‌ و مقابله‌ای، ویروس کرونا در این منطقه عملیاتی شیوع پیدا نکرد.

به گزارش شانا، هادی هاشم‌زاده‌فرهنگ، امروز (۲۳ اردیبهشت‌ماه) در سخنانی در نشست معاون اول رئیس‌جمهور با مدیران ارشد صنعت نفت ابتدا درباره دلیل اهمیت منطقه عملیاتی پارس جنوبی برای صنعت نفت کشور گفت: میدان پارس جنوبی، میدانی مشترک میان ایران و کشور قطر است که وزارت نفت ۲۴ بلوک توسعه‌ای در این میدان تعریف کرده و ما در گام‌های پایانی توسعه هستیم.

وی با بیان اینکه ۷۲.۵ درصد گاز مصرفی کشور تا پایان سال ۱۳۹۸ از این منطقه عملیاتی تأمین شده است، افزود: انرژی فسیلی ۷۳.۷ درصد گاز مصرفی کشور را تأمین می‌کند که میدان پارس جنوبی ۵۶ درصد این سهم را تا پایان سال ۹۸ به خود اختصاص داده است و این موضوع اهمیت این میدان برای سبد انرژی مصرفی کشور را نشان می‌دهد.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی درباره اقدام‌های انجام‌شده در این منطقه برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: با توجه به اهمیت منطقه، برای مدیریت بحران ساختاری در سه سطح، شامل مجتمع، مجموعه پالایشگاه‌ها و در سطح منطقه ویژه انژی پارس جنوبی تدوین شد.

هاشم‌زاده‌فرهنگ تصریح کرد: در همین راستا تاکنون حدود ۷۲ جلسه تشکیل شده که همه دستورعمل‌ها، راهکارها و تدابیر پیشگیرانه و مقابله‌ای در قالب این کمیته‌های اضطراری در سطح منطقه جاری‌سازی شده است.

وی با اشاره به مجموعه اقدام‌های پیشگیرانه، گفت: خروجی نشست‌های این کمیته‌ها مجموعه اقدام‌هایی در سه بخش، شامل آموزش و توانمندسازی کارکنان و ساکنان همجوار منطقه عملیاتی، کنترل و محدودیت ورود افراد از مناطق پرخطر در کشور به منطقه عملیاتی و همچنین توقف پروژه‌ها و عملیات‌های پر خطر همچون تعمیرات اساسی بوده است.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی درباره اقدام‌های مقابله‌ای انجام شده، اظهار کرد: برگزاری رزمایش‌ها برای ایجاد آمادگی در تأسیسات و پالایشگاه‌ها، توسعه زیرساخت‌هایی همچون کمپ‌های قرنطینه در منطقه با ظرفیت ۳۰۰ تخت و استقرار سیستم‌های غربالگری هوشمند و اجرای همه الزام‌هایی که فاصله‌گذاری هوشمند را در منطقه پیاده می‌کند از جمله اقدام‌های مقابله‌ای بوده است.

هاشم‌زاده فرهنگ افزود: مجموعه این اقدام‌ها منجر شده که باوجود حضور بیش از ۷۱ هزار شاغل در منطقه اقتصادی و انرژی پارس و وجود ۵۰ تاسیسات و با این میزان گستردگی، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا ۳۷ باشد و ما این موارد را با سیستم‌های غربالگری در مناطق سکونت افراد یا مبادی ورودی عملیاتی شناسایی کردیم.

وی تاکید کرد: در منطقه عملیاتی فقط دو مورد مبتلا به کرونا شناسایی شد که با حضور آنها در قرنطینه کاملاً مدیریت شدند و در عمل شیوع بیماری کرونا در منطقه ویژه پارس جنوبی اتفاق نیفتاد.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی  در پاسخ به پرسش اسحاق جهانگیری مبنی بر اینکه آیا مورد فوتی در این منطقه وجود داشته، گفت: خیر هیچ گونه مورد فوتی در این منطقه نبوده است.

هاشم‌زاده‌فرهنگ در پایان از حمایت‌های دولت، توجه وزیر نفت، پشتیبانی مدیران شرکت ملی گاز ایران و مدیریت سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت قدردانی و تشکر کرد.

کد خبر 302822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =