۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۵
  • کد خبر: 302825
تشریح عملکرد مدیریت اچ‌اس‌یی وزارت نفت

مدیرکل بهداشت، ایمنی، محیط زیست (اچ‌اس‌یی) و پدافند غیر عامل وزارت نفت در نشست معاون اول رئیس‌جمهوری با مدیران ارشد صنعت نفت گزارش مبسوطی از نحوه عملکرد این مدیریت ارائه داد.

به گزارش خبرنگار شانا، سیدباقر مرتضوی، امروز (سه‌شنبه، ۲۳ اردیبهشت‌ماه) در نشست معاون اول رئیس جمهوری با مدیران ارشد صنعت نفت آمار فوتی‌های ناشی از حادثه در شرکت ملی نفت ایران در سال ۹۸ را صفر اعلام کرد و با بیان اینکه خوشبختانه برای نخستین‌ بار است که در سطح این شرکت فوتی نداشته‌ایم، گفت: براساس آمارهای موجود تعداد فوتی‌های صنعت نفت نسبت به سال ۹۷، ۶۷ درصد کاهش داشته و این در حالی است که تعداد فوتی‌ها نسبت به بازه پنج سال پیش یعنی از سال ۸۸ تا ۹۳ رقمی حدود ۸۴.۱ دهم درصد کاهش را نشان می‌دهد.

این مقام مسئول در ادامه به شیوع ویروس کرونا در کشور اشاره و اظهار کرد: با توجه به اپیدمی شدن این ویروس در سطح کشور کارگروهی با عنوان «پیشگیری و مقابله با ویروس کرونای جدید» در وزارت نفت تشکیل و الزام‌های پیشگیری و کنترل ابتلا به این ویروس در صنعت نفت ابلاغ شد.

به گفته مرتضوی، کمیته مدیریت شرایط اضطراری سطح ۳ با تدوین دستورعمل‌های هوشمندانه که برگرفته از تجربه‌های جهانی و نیز تجربه‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور بود توانست به خوبی این بحران را مطابق با نوع وظایف شرکت‌های تابع وزارت نفت در مناطق عملیاتی دریایی و خشکی به خوبی مدیریت کند.

مدیرکل بهداشت، ایمنی، محیط زیست و پدافند غیرعامل وزارت نفت در ادامه ارائه گزارش این مدیریت عنوان کرد: فرماندهی صحنه ایده‌ای بود که برای نخستین‌ بار از سوی مقام عالی وزارت نفت مطرح شد که بر اساس این ایده همه کارها و فعالیت‌های سطح وزارتخانه یک فرم واحد و مشخصی را به خود گرفت.

وی افزود: در این راستا دستورعمل مدیریت شرایط اضطراری از سوی واحد بهداشت، ایمنی، محیط زیست و پدافند غیرعامل وزارت نفت تدوین شد تا در صورت ایجاد هرگونه حادثه، اقدام‌های مقتضی انجام شود.

مدیرکل بهداشت، ایمنی، محیط زیست و پدافند غیر عامل وزارت نفت با بیان اینکه حوادثی که در سطح این وزارتخانه رخ می‌دهد اغلب در سه سطح تعریف شده است، اظهار کرد: تدوین دستورعمل‌ها این امکان را برای ما به‌وجود آورده است که حتی اگر بزرگ‌ترین حادثه‌ای هم رخ دهد ما آن را بحران قلمداد نخواهیم کرد، بلکه به‌عنوان شرایط اضطراری در نظر می‌گیریم و آن را کنترل و مدیریت می‌کنیم.

مرتضوی یکی از مهم‌ترین محورهای کاری مدیریت شرایط اضطراری را تشکیل کمیته مدیریت شرایط اضطراری سطح ۳ عنوان و از این کمیته به عنوان نقش پشتیبان در بروز حوادث احتمالی یاد کرد و گفت: خوشبختانه با توجه به اقدام‌هایی که در سطح مدیریت بهداشت، ایمنی، محیط زیست و پدافند غیر عامل وزارت نفت انجام شده است در شرایط بحرانی هر سازمانی می‌داند که چه وظایفی به‌عهده دارد و به سرعت وارد عمل می‌شود.

کد خبر 302825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =