۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۰
  • کد خبر: 302924
آخرین وضع پیشرفت خط لوله گوره جاسک اعلام شد

در مسیر اجرای طرح احداث خط لوله انتقال نفت خام گوره - جاسک، در دو ماه اخیر عملیات گسترده‌ای در بخش‌های مختلف اعم از خاکبرداری، مسیرسازی، ریسه لوله و جوشکاری لوله انجام شده است.

به گزارش شانا، نشریه مشعل به نقل از شرکت مهندسی و توسعه نفت اعلام کرد: در پروژه احداث خط لوله انتقال نفت خام گوره به جاسک، از ۲۶ اسفندماه تاکنون، حدود یک میلیون مترمکعب عملیات خاکبرداری، حدود ۱۱۰ کیلومتر مسیرسازی، حدود ۴۵ کیلومتر عملیات ریسه لوله و افزون بر ۷۰ کیلومتر جوشکاری لوله انجام شده است.

زنجیره تولید لوله‌های این طرح راهبردی (تختال، ورق و لوله و حتی مواد اولیه پوشش) از سوی شرکت‌های داخلی تأمین می‌شود و ظرفیت تولید لوله‌های این طرح به‌تازگی و با به‌کارگیری دیگر ظرفیت‌های لوله‌سازی کشور، بیش از دو برابر افزایش یافته است.

بر اساس اعلام شرکت متن، قرار است تا پایان آبان‌ماه تمام لوله‌ها به گستره‌ها منتقل شود و تا قبل از پایان سال، عملیات اجرای گستره‌ها به پایان برسد. در بخش تلمبه‌خانه‌ها نیز تدابیر لازم برای تسریع در فرآیند خرید تجهیزات انجام شده است.

با اجرای طرح انتقال نفت خام گوره به جاسک، امکان انتقال روزانه یک میلیون بشکه نفت خام از پایانه نفتی گوره در استان بوشهر به منطقه جاسک در ساحل دریای عمان فراهم می‌شود. رئیس‌جمهوری فروردین‌ماه امسال در گفت‌وگو با وزیر نفت، با اشاره به ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی به‌منظور حفظ سلامت کارکنان، بر پیشبرد پروژه‌های زیربنایی وزارت نفت به ویژه تسریع در روند احداث پروژه خط لوله انتقال نفت گوره به جاسک تأکید کرد.

کد خبر 302924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =