پیام تسلیت دبیرکل اوپک برای درگذشت حسین کاظم‌پور اردبیلی

دبیرکل اوپک با ارسال پیامی رسمی، درگذشت نماینده ایران در هیئت عامل اوپک را به بیژن زنگنه، وزیر نفت تسلیت گفت و فقدان این دیپلمات برجسته ایرانی را خبری ناگوار خواند.

به گزارش شانا، متن پیام محمد سانوسی بارکیندو برای درگذشت حسین کاظم‌پور اردبیلی به شرح زیر است:

مهندس بیژن زنگنه

وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران

با قلبی سنگین خبر بسیار غم‌انگیز درگذشت برادر و همکار عزیزمان حسین کاظم‌پور اردبیلی را دریافت کردم. باشد که خداوند متعال او را در «جنّت الفردوس» بپذیرد و باشد که او به خانواده خود و همه ما این توان را بدهد که بتوانیم این ضایعه جبران‌ناپذیر را تحمل کنیم.

حسین طی ۳۴ سال گذشته در اوپک دوست عزیز من بوده است. در طول این سال‌های خدمت و پشتیبانی از سازمان، وی در دوره‌های بسیار به‌عنوان نماینده سرسخت کشور خود در هیئت عامل اوپک خدمت کرد. وی به عنوان قدیمی‌ترین عضو هیئت عامل و رئیس آن در چند نوبت، به‌دلیل رهبری متفکرانه و راهبری‌های دوراندیشانه احترام همکاران و کل خانواده اوپک را کسب کرد. حسین در بسیاری از کمیته‌های هیئت عامل فعال بود و نقش اساسی در شکل‌گیری راهبرد بلندمدت سازمان و تقویت نقش و ظرفیت دبیرخانه اوپک ایفا کرد.

اوپک همچنین بسیار خوش‌شانس‌تر بوده که از خدمات برجسته حسین در خدمت جمهوری اسلامی ایران بهره‌ برده است، مسئولیتی که او هرگز از آن شانه خالی نکرد. تخصص و تجربه‌های وی برای بسیاری از دستاوردها و بزرگ‌ترین موفقیت‌های اوپک اساسی بود. حسین قهرمان توافقنامه همکاری (Declaration of Cooperation) بود که سبب به رسمیت شناخته شدن و احترام بی‌نظیر اوپک شده است، همان‌طور که در رهبری کنشگرای ما در مقابله با رکود شدید بازار ناشی از شیوع همه‌گیر COVID-۱۹ مشهود است.

تعهد و ارادت حسین به اوپک در طول زندگی کاری خود نه تنها نشانگر ویژگی‌های والای شخصی وی بلکه نشان‌دهنده اهداف ملت بزرگی بود که او طی سال‌های متمادی نمایندگی آن را با توانمندی به‌عهده داشت.

من همچنین می‌خواهم صمیمانه‌ترین قدردانی خود را از جناب عالی، به‌خاطر فداکاری و تعهد شما ابراز کنم. کار خستگی‌ناپذیر شما به نمایندگی از اوپک‌، موفقیت مداوم سازمان را در دستیابی به اصول بنیادین خود یعنی تضمین ثبات در بازار نفت به نفع کشورهای تولیدکننده، سرمایه‌گذاران، مصرف‌کنندگان و اقتصاد جهانی، تضمین می‌کند.

همان‌طور که به استقبال شصتمین سالروز تأسیس سازمان خود در ماه سپتامبر می‌رویم، هرگز نباید میراث آن بینشگران را از اعضای بنیان‌گذار، از جمله جمهوری اسلامی ایران فراموش کنیم که به خاطر گذر زمان قادر به پیوستن به ما نخواهند بود، اما هرگز فراموش نخواهند شد. برادر ما، همکار ما و دوست بزرگ ما، حسین کاظم‌پور اردبیلی جزو کسانی خواهد بود که ما از آنها یاد خواهیم کرد و هرگز فراموش نخواهیم کرد.

لطفاً، عالیجناب، بیشترین احترام‌های مرا پذیرا باشید.

محمد سانوسی بارکیندو

دبیرکل اوپک

کد خبر 302936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =