واحد بی آب‌شیرین‌کن منطقه عملیاتی قشم عملیاتی شد

واحد «بی» آب‌شیرین‌کن منطقه عملیاتی قشم شرکت نفت فلات قاره ایران آماده تولید شد و به این ترتیب، از توقف آبرسانی به واحدهای صنعتی منطقه و روستاهای اطراف جلوگیری به‌عمل آمد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت فلات قاره ایران، با عملیاتی شدن واحد «بی» آب شیرین‌کن این منطقه، افزون بر صرفه‌جویی ۱۰ میلیارد ریالی، از توقف آبرسانی به واحدهای صنعتی منطقه و روستاهای اطراف جلوگیری شده است.  

بررسی مواد پلیمری برای نشت‌بندی ترک‌ها در اولویت کاری نفرات واحد بهره‌برداری قرار گرفت. البته با توجه به دمای بالا و تغییرات دمایی متناوب، استفاده از مواد پلیمری مرسوم امکان‌پذیر نبود، بنابراین پس از یک‌سری تحقیقات و انجام چند آزمایش پایلوت در شرایط عملیاتی مشابه، ماده پلیمری با فناوری بالا و مقاوم در دمای بیشتر از ۱۸۰ درجه سلسیوس انتخاب و دستورعمل عملیاتی با همکاری واحدهای مربوطه تهیه شد. سرانجام نشت‌بندی ترموکمپرسور و نصب یک قطعه انبساطی از سوی واحد تعمیرات انجام و پس از تأیید نهایی بازرسی فنی منطقه، واحد B آب‌شیرین‌کن آماده تولید شد.

یونس حق‌روان، رئیس واحد بهره‌برداری تاسیسات خشکی منطقه عملیاتی قشم در این باره اظهار کرد: در پی این اقدام مبتکرانه و با اتکا به همت و تخصص داخلی کارکنان منطقه عملیاتی قشم و صرف هزینه بسیار اندک (کمتر از ۵ درصد هزینه برآورد شده از سوی پیمانکار)، واحد بی آب‌شیرین‌کن دوباره در مدار تولید قرار گرفت. 

کد خبر 302977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =