خودکفایی در تولید بنزین، گاز و گازوئیل با وجود تحریم‌های غیرقانونی و ناعادلانه

رئیس‌جمهوری گفت: باوجود تحریم‌های غیرقانونی، ناعادلانه و فشار شدید اقتصادی آمریکا، تولید در کشور تعطیل نشده است و امروز شاهد موفقیت‌های بزرگی همچون خودکفایی در تولید بنزین، گاز و گازوئیل هستیم.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، دکتر حسن روحانی، عصر روز سه‌شنبه (۳۰ اردیبهشت‌ماه) در دیدار با جمعی از مدیران و فعالان رسانه‌ای کشور گفت: باوجود شرایط سخت کشور و تحریم‌های غیرقانونی و ناعادلانه و فشار شدید اقتصادی آمریکا، تولید در کشور تعطیل نشده است و امروز شاهد موفقیت‌های بزرگی همچون خودکفایی در گندم و دیگر محصولات غذایی و کشاورزی هستیم. ما همچنین امروز در تولید بنزین، گاز و گازوئیل خودکفا هستیم و انجام کارهای زیربنایی در کشور به موفقیت ما در مبارزه با کرونا کمک کرده است.

وی با تاکید بر اینکه دولت درباره بیماری کرونا همواره با صداقت و با شفافیت کامل عمل کرده و واقعیت را به مردم گفته است، افزود: رسانه‌های کشور در این راه بسیار خوب عمل کردند و در مقابل دروغ‌پراکنی و شایعه‌سازی رسانه‌های بیگانه به‌خوبی ایستادند.

رئیس جمهوری با بیان اینکه رسانه‌ها در آگاه کردن مردم و اطلاع‌رسانی درست، بار سنگینی بر دوش دارند، تصریح کرد: برقراری آرامش در جامعه و دور کردن مردم از التهاب و اضطراب بسیار مهم است و این وظیفه مهم بر دوش رسانه‌هاست.

دکتر روحانی با تاکید بر اینکه هرچه انسجام و همراهی رسانه‌ها، دولت، نظام و همه ارکان بیشتر باشد به نفع کشور خواهد بود، افزود: رسانه‌ها امروز باید هم با نوشتن حقایق و هم ننوشتن مطالب نادرست و غیرصحیح، منافع و مصالح نظام و مردم را در نظر بگیرند، به این معنا که گاهی مصالح نظام و مردم با ننوشتن مسائل حاشیه‌ای و غیرواقعی تأمین می‌شود.

وی با بیان اینکه حرفی که می‌زنیم و چیزی که می‌نویسیم باید پایه و اساس محکم داشته باشد، گفت: از چارچوب و اصول رسانه‌ها به دور است چیزی را که نسبت به آن یقین و اطمینان ندارند، منتشر کنند.

رئیس جمهوری تضعیف دولت را تضعیف نظام دانست و عنوان کرد: یکی از خطاهای راهبردی این است که برخی فکر می‌کنند تضعیف دولت تضعیف نظام نیست. انتقاد دلسوزانه و نصیحت خیرخواهانه بسیار خوب است، البته نه آنکه نقد فقط منحصر به دولت باشد.

کد خبر 303051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =