آلبرتا کانادا روزانه یک میلیون بشکه از تولید خود می‌کاهد

وزیر انرژی آلبرتا اعلام کرد که این ایالت تولید نفت را روزانه یک میلیون بشکه کاهش داده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، سونیا سوج به سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) اوپک اطلاع داد که تولید نفت ایالت آلبرتای کانادا یک‌چهارم، حدود یک میلیون بشکه در روز کاهش یافته است.

وی در مصاحبه‌ای که در بولتن آوریل - مه اوپک منتشر خواهد شد اعلام کرده است که آلبرتا، دارنده سومین ذخایر نفتی بزرگ جهان، حدود یک‌چهارم از تولید خود را کاهش داده است.

در مطلب منتشر شده آمده است: وزیر انرژی آلبرتا اظهار کرده در حالی که تولید به خودی خود کاهش یافته است، نیازی به اعلام تعمیق کاهش تولید نیست.

افزون بر این، این ایالت پیش از شیوع ویروس کرونا نیز به دلیل کمبود ظرفیت خط لوله و نداشتن توانایی در انتقال نفت به خارج از منطقه تولید، عرضه خود را کاهش داده بود.

گلدمن ساکس روز سه‌شنبه اعلام کرد که در صورت ادامه روند پایین بودن قیمت نفت، کانادا ممکن است تعمیق کاهش تولید خود را اعلام کند.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت و دیگر تولیدکنندگان عمده نفت در ماه آوریل توافق کردند که تولید نفت را تقریباً ۱۰ میلیون بشکه در روز، معادل ۱۰ درصد از تولید جهانی نفت، در ماه‌های مه و ژوئن کاهش دهند.

سوج اظهار امیدواری کرد که آلبرتا بتواند به همکاری با اوپک و تولیدکنندگان عمده نفت برای برقراری تعادل در بازارهای نفت ادامه دهد.

کد خبر 303299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =