شرکت آغاجاری به فناوری شیرهای قطع اضطراری دست یافت

متخصصان و کارشناسان شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری با تکیه بر دانش و تخصص، به فناوری سامانه عمل‌گرای اتوماتیک شیرهای قطع اضطراری (LBV) دست یافتند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، سیدمحسن دهبانپور، رئیس اداره نگهداری و تعمیرات شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری اظهار کرد: برای حفاظت خطوط انتقال گاز در برابر شکستگی‌های خطوط انتقال و حوادث طبیعی از سیستم شیرهای قطع اضطراری (LBV) در شبکه خطوط انتقال گاز استفاده می‌شود.

وی افزود: این عملگرها در شرایط اضطراری با احساس افت فشار ناگهانی به‌صورت خودکار بسته می‌شوند و ضمن کاهش حوادث از هدررفت منابع و همچنین آلایندهای زیست‌محیطی جلوگیری می‌کنند.

رئیس اداره نگهداری و تعمیرات شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری عنوان کرد: LBV انشعاب ۱۰ اینچ تزریق گاز رامشیر از ابتدای راه‌اندازی مشکلات زیادی داشت که به لحاظ نبود شرایط لازم برای تأمین قطعات، امکان روی سرویس گذاشتن آن به حالت اتوماتیک وجود نداشت.

دهبانپور با بیان اینکه قطعات این شیرها (LBV) در فهرست اقلام تحریمی قرار دارد که تهیه آنها ناممکن است یا با صرف هزینه بسیار زیاد انجام می‌شود، گفت: متخصصان و کارشناسان اداره نگهداری و تعمیرات شرکت آغاجاری بدون نیاز به برون‌سپاری و پرداخت هزینه‌های مشاوره تنها با اتکا به دانش و تجربه گامی فراتر از انتظار گذاشتند و بدون دستگاه تست لاین بریک (LBSD) و همچنین مستندات نرم‌افزاری مربوط به نرخ تغییرات فشار در مقیاس زمان (Dp/dt) موفق شدند شیر را در حالت اتوماتیک روی سرویس قرار دهند.

وی گفت: این تجربه در واحد تزریق گاز امتزاجی رامشیر محقق شد و قابل تعمیم و اجرایی شدن در دیگر تأسیسات و عملگرهای مشابه خواهد بود.

واحد تزریق گاز امتزاجی رامشیر با دریافت ۱۲ میلیون فوت‌مکعب گاز از آغار و دالان و ترکیب آن با گاز مایع ضمن تقویت فشار گاز و تزریق آن در میدان نفتی رامشیر، نقشی بسزا در فرآیند تولید و صادرات نفت ایفا می‌کند.

کد خبر 303300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =