صنایع تکمیلی پتروشیمی ارزش‌افزوده و اشتغال‌زایی بالایی به همراه دارد

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: به‌منظور جلوگیری از خام‌فروشی باید صنایع پتروپالایشی و تکمیل زنجیره ارزش مورد توجه قرار گیرند.

حسین حسین‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار شانا، به موضوع جهش تولید و همچنین جلوگیری از خام‌فروشی در صنعت نفت اشاره کرد و گفت: معتقدم برای جلوگیری از خام‌فروشی باید صنایع پتروپالایشی و تکمیل زنجیره ارزش مورد توجه قرار گیرند و صنایع پایین‌دستی پتروشیمی‌ها توسعه یابد.

وی افزود: در صنایع بالادستی پتروشیمی ممکن است اشتغال کمتری ایجاد شود، اما در صنایع پایین‌دست اشتغال خوبی داریم، این موضوع نشان می‌دهد صنایع پایین‌دست چند برابر بیشتر از صنایع بالادست اشتغال ایجاد می‌کند.

این نماینده مجلس یازدهم تصریح کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، در چند سال آینده سهم صنعت پتروشیمی ایران از کل تولید محصولات پتروشیمی دنیا به‌طور چشمگیری افزایش خواهد یافت و رسیدن به این هدف مهم نیازمند عزمی ملی و همکاری است. اگر بتوان در سال جهش تولید با همکاری، برنامه‌های توسعه‌ای را محقق کرد، بدون تردید ایران قطب قدرتمندی در صنعت پتروشیمی جهان در سال‌های آینده خواهد بود.

نماینده لارستان در مجلس با بیان اینکه صنایع پایین‌دست ارزش‌افزوده و اشتغال‌زایی بالایی دارند، عنوان کرد: یکی از مزایای تحریم‌ها توجه بیشتر به صنایع پایین‌دستی در حوزه نفت و گاز است، زیرا موضوع نفت، پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها در دوران تحریم جدی‌تر گرفته شد و مسئولان برای رونق صنایع پتروشیمی برنامه‌ریزی مدون کردند.

حسین‌زاده گفت: اگرچه تحریم‌ آسیب‌های اقتصادی بسیاری به کشور رسانده، اما با استفاده از ظرفیت و توانمندی جوانان در بخش‌های مختلف از جمله صنعت نفت و گاز می‌توانیم از این دوران نیز عبور کنیم.

کد خبر 303341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =