تولید نفت امارات مطابق سهمیه‌اش در توافق اوپک پلاس است

یک منبع اعلام کرد که تولید نفت امارات متحده عربی در ماه مه ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه و مطابق با سهمیه‌اش در توافق کاهش تولید اوپک پلاس بوده است.

به گزارش خبرگزاری پلتس، یک منبع اوپکی روز یکشنبه (۱۱ خردادماه) اعلام کرد که امارات، سومین تولیدکننده بزرگ نفت اوپک، در ماه مه ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه در روز و مطابق با سهمیه ۲ میلیون و ۴۴۶ هزار بشکه‌ای این کشور، نفت تولید کرده است. 

امارات متحده عربی در ماه آوریل با افزایشی بی‌سابقه، روزانه ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه نفت تولید کرد.

سهیل المزروعی، وزیر انرژی امارات، روز دوشنبه (۲۲ اردیبهشت‌ماه)، با اعلام پیوستن به عربستان و کویت در تعمیق کاهش تولید، عنوان کرد امارات متحده عربی در ماه ژوئن تولید نفت خود را ۱۰۰ هزار بشکه در روز بیش از تعهدات در توافق کاهش تولید سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش موسوم به «اوپک پلاس» کاهش خواهد داد.

وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو و غیر عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در دهمین نشست فوق‌العاده خود از طریق وبینار در ۱۲ آوریل (۲۴ فروردین‌ماه) متعهد شدند تولید روزانه‌شان را از اول ماه مه (۱۲ اردیبهشت‌ماه) ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه‌ در ماه‌های مه و ژوئن کاهش دهند.

محمد عرقاب، وزیر انرژی و معادن الجزایر و رئیس دوره‌ای اوپک پیش‌تر در نامه‌ای به اعضای اوپک خواستار برگزاری پیش از موعد نشست اوپک و غیراوپک در چهارم ژوئن (۱۵ خردادماه) شده است، پیش از این قرار بود این نشست‌های وزارتی اوپک و اوپک پلاس در نهم و دهم ماه ژوئن برگزار شود.

وی در این نامه اعلام کرده بود که با برخی وزرا درباره برگزاری زودهنگام این نشست صحبت کرده است تا بتواند سبب تسهیل در تعیین محموله‌های فروش تولیدکنندگان شود.

تعیین محموله فروش به‌طور معمول در دهم هر ماه میلادی انجام می‌شود.

کد خبر 303351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =