رشد اقتصادی سال ۹۸ با درآمدهای نفتی به مثبت ۱.۲ درصد رسید

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به آخرین آمار رشد اقتصادی در سال ۹۸ گفت: پیش از وقوع کرونا در فصل سوم سال ۹۸ شاخص رشد اقتصادی کشور با وجود تحریم‌ها مثبت ارزیابی شد و در واقع رشد اقتصادی با درآمد نفتی به مثبت ۱.۲ درصد رسید.

به گزارش خبرنگار شانا، عبدالناصر همتی در نشست علنی امروز (سه‌شنبه، ۱۳ خردادماه) مجلس شورای اسلامی به موضوع شاخص‌های کلان اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: در سال ۹۷ شرایط سختی داشتیم، اما باید گفت سال ۹۸ یکی از سخت‌ترین سال‌های پس از دوران انقلاب اسلامی بود، تحریم‌های تحمیلی در دو سال گذشته بی‌سابقه بود.

وی به آمارهای رشد اقتصادی اشاره کرد و افزود: تحریم‌ها تأثیر بسیاری بر شاخص‌های رشد اقتصادی داشت، به‌طور مثال ما در سال ۹۷، بالغ بر ۱۰۷ میلیارد دلار درآمد حاصل از نفت داشتیم که در سال ۹۸ به کمتر از ۲۰ درصد این رقم دست یافتیم.

رئیس کل بانک مرکزی تصریح کرد: واردات در سال ۹۷ بالغ بر ۷۸ میلیارد دلار بود که در سال گذشته ۴۲ میلیارد دلار واردات داشتیم. در عین حال که می‌دانیم تحریم، تاثیر بسیاری بر اقتصاد دارد و می‌تواند تهدید و شوک تورمی به‌دنبال داشته باشد آن را فرصتی برای تولید ملی و عدم وابستگی به درآمدهای نفتی می‌دانیم.

همتی عنوان کرد: پیش از وقوع کرونا در فصل سوم سال ۹۸ شاخص رشد اقتصادی کشور با وجود تمام تحریم‌ها مثبت ارزیابی شد، در شاخص کشاورزی به رشد ۷.۲ درصد، در صنعت هفت درصد و در خدمات به ۱.۲ درصد دست یافتیم و در واقع رشد اقتصادی با درآمد نفتی ما ۱.۲ درصد مثبت ارزیابی شد.

کد خبر 303386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =