اورژانس حاد غیر تنفسی در بیمارستان نفت اهواز افتتاح شد

بخش اورژانس حاد غیر تنفسی در بیمارستان بزرگ نفت اهواز به‌منظور ارائه خدمات درمانی به بیماران با علائم غیرتنفسی افتتاح شد.

به گزارش شانا به نقل از سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت، مهران کاوش، رئیس بیمارستان بزرگ نفت اهواز با اشاره به راه‌اندازی بخش اورژانس حاد غیر تنفسی اظهار کرد: به همت مدیریت بهداشت و درمان اهواز، تلاش و همکاری همه واحدها برای حفظ سلامت جمعیت زیر پوشش و پیشگیری از شیوع بیماری کووید ۱۹ در شاغلان و بازنشستگان نفت، بخش فیزیوتراپی زنان قدیم بازسازی و تجهیز شد تا به بیماران اورژانسی با علائم غیر تنفسی اختصاص یابد.

وی با بیان اینکه اورژانس حاد غیر تنفسی یک بخش کامل و مجهز شامل ۱۳ تخت است، افزود: این بخش دارای اتاق عمل سرپایی، اتاق ایزوله و تجهیزات کامل اورژانس شامل دو تخت CPR، مانیتورینگ کامل، دستگاه اتوپالس، دو دستگاه دی‌سی شوک، سونوگرافی پرتابل و ... است و بیماران با علائم غیر تنفسی می‌توانند به این اورژانس مراجعه کنند.

رئیس بیمارستان نفت اهواز تصریح کرد: با افتتاح اورژانس حاد غیر تنفسی، بیماران از در مجزا وارد و تریاژ و مراحل تشخیص و درمانشان در فضایی کاملا مجزا انجام می‌شود.

کاوش افزود: در صورت تأمین اعتبار از سوی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت، اورژانس حاد غیر تنفسی به‌طور کامل به‌عنوان بخش اورژانس به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

رئیس بیمارستان نفت اهواز با اشاره به افزایش شیوع بیماری کرونا در استان خوزستان گفت: با افزایش میزان مراجعان با علائم تنفسی در بیمارستان بزرگ نفت اهواز، بخش‌های کووید ۱ و ۲ آماده‌سازی و خدمت‌رسانی به بیماران بستری کووید ۱۹ با همه توان آغاز شده است.

وی ادامه داد: بخش CCU قدیم نیز تحت عنوان بخش ICU2 برای ارائه خدمات مراقبت‌های ویژه به بیماران کووید ۱۹ در صورت نیاز تجهیز شده است.

وی تأکید کرد: برای کاهش احتمال سرایت ویروس کرونا، آسانسور مخصوص بیماران مشکوک به کرونا از دیگر آسانسورها جدا شده و همه این اقدام‌ها برای حفظ سلامت شاغلان و بازنشستگان صنعت نفت و پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا انجام شده است.

کد خبر 303409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =