طرح کهاب در ۷ جایگاه‌ عرضه بنزین شهر مشهد اجرایی شد

طرح کاهش، هدایت، انتقال و بازیافت بخارات حاصل از تبخیر بنزین (کهاب) از امروز (سه‌شنبه، ۱۳ خردادماه) در هفت جایگاه عرضه بنزین شهر مشهد مقدس به اجرا درآمد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان رضوی، علی‌اصغر اصغری، مدیر این منطقه گفت: از جمله امتیازهای این طرح کاهش آلودگی و توجه به مباحث زیست محیطی است و سبب می‌شود بخارهای حاصله از تبخیر بنزین در هوا منتشر نشود و دوباره به چرخه سوخت بازگردد.

وی افزود: به همه جایگاه‌ها و شرکت‌های زنجیره‌ای توزیع سوخت (صاحب‌نشان) استان تکلیف شده است این طرح را اجرایی کنند و تا پایان امسال شاهد اجرای این طرح در تمامی جایگاه‌های عرضه سوخت بنزین در منطقه خراسان رضوی خواهیم بود.

اصغری با تأکید بر اینکه با اجرای این طرح در هر مترمکعب بخار بنزین، یک و نیم لیتر بنزین صرفه‌جویی می‌شود، گفت: هزینه اجرای این طرح در هر جایگاه ۳ تا ۶ میلیارد ریال است و جایگاه‌هایی که امروز این طرح در آنها اجرایی شد، جایگاه‌های ۱۷۱ سعدآباد، ۱۴۶ منتظرالقائم (عج) واقع در سه راه فردوسی به سمت مشهد، ۱۰۱ واقع در بلوار جمهوری اسلامی، ۱۴۳ در پایانه بار طرق، ۱۳۴ سیدی، ۱۷۳ اندیشه و جایگاه ابریشمی در بلوار هاشمی‌نژاد مشهد است.

بر پایه این گزارش، ۱۳۵ جایگاه سی‌ان‌جی، ۵۳ جایگاه اختصاصی بنزین و ۷۳ جایگاه دومنظوره (نفت‌گاز و بنزین) در سطح منطقه خدمات‌دهی می‌کنند.

کد خبر 303419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =