کاهش شمار دکل‌های حفاری آمریکا برای پنجمین هفته پیاپی

شرکت خدمات حفاری بیکرهیوز اعلام کرد که شمار دکل‌های حفاری نفت و گاز آمریکا برای پنجمین هفته پیاپی به‌طور بی‌سابقه‌ای کاهش یافت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، شرکت‌های انرژی ایالات متحده تعداد دکل‌های حفاری نفت و گاز را برای پنجمین هفته پیاپی کاهش دادند، این در حالی است که برخی تولیدکنندگان به دلیل بهبود قیمت نفت به افزایش شمار دکل‌های خود را آغاز کرده‌اند.

شرکت بیکرهیوز در گزارش روز جمعه (۱۶ خردادماه) خود آورده است که با کاهش ۱۷ دستگاه، مجموع دکل‌های حفاری آمریکا در هفته منتهی به پنجم ژوئن (جمعه، ۱۶ خردادماه) به ۲۸۴ دستگاه، یعنی کمترین تعداد ثبت‌شده در میان داده‌های این شرکت (مربوط به سال ۱۹۴۰) رسید. 

تعداد کل دکل‌های نفتی فعال در این هفته، نسبت به هفته مشابه آن در سال گذشته میلادی که ۶۹۱ دستگاه بود، ۷۱ درصد کاهش یافت.

شمار کل دکل‌های نفتی فعال در این هفته، با کاهش ۱۶ دستگاه به ۲۰۶ دستگاه، کمترین تعداد از ژوئن ۲۰۰۹ رسید.

این در حالی است که براساس داده‌های بیکرهیوز که از سال ۱۹۸۷ موجود است، تعداد دکل‌های حفاری گاز با یک دستگاه کاهش به ۷۶ دستگاه یعنی کمترین تعداد ثبت‌شده رسید. 

تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند شرکت‌ها برای بقیه سال نیز به کاهش تعداد دکل‌ها ادامه دهند و از فعال کردن بسیاری از دستگاه‌های جدید در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ خودداری کنند.

شمار دکل‌های حفاری نفت در آمریکا به‌عنوان شاخصی برای پیش‌بینی تولید نفت این کشور در آینده مورد توجه فعالان بازار نفت است.

کد خبر 303471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =