بازار نفت در ژوئیه ۲۰۲۰ با کمبود عرضه روبه‌رو می‌شود

وزیر انرژی روسیه پیش‌بینی کرد که کمبود بالقوه نفت در ماه ژوئیه ۳ تا ۵ میلیون بشکه در روز خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری رویترز از مسکو، الکساندر نواک روز پنجشنبه (۱۵ خردادماه) اعلام کرد که بازار جهانی نفت، با توجه به توافقی که میان تولیدکنندگان عضو ائتلاف اوپک پلاس حاصل شد، در ماه ژوئیه با کمبود روزانه ۳ تا ۵ میلیون بشکه‌ای نفت روبه‌رو خواهد بود.

تولیدکنندگان نفت عضو ائتلاف اوپک پلاس برای حمایت از قیمت جهانی نفت توافق کردند تولید خود را در ماه‌های مه و ژوئن حدود ۱۰ میلیون بشکه کاهش دهند. در هفته‌های اخیر آنها در حال مذاکره درباره این بودند که آیا مقدار کاهش کنونی را فراتر از ماه ژوئن ادامه دهند یا خیر.

وزیر انرژی روسیه گفت: بازار نفت در پی کاهش شدید تقاضا به دلیل ویروس کرونا، هم‌اکنون در مسیر بهبود قرار گرفته است.

وی تصریح کرد که تقاضای جهانی نفت در آوریل امسال ۲۵ تا ۲۸ میلیون بشکه در روز کمتر از مقدار عرضه بود و این رقم  در ماه مه با ۲۱ میلیون بشکه در روز کاهش یافت.

وزیر انرژی روسیه اعلام کرد که به لطف توافق کاهش تولید تقریباً ۱۰ میلیون بشکه نفت اوپک پلاس و کاهش تولید طبیعی روزانه ۳.۵ تا ۴ میلیون بشکه دیگر تولیدکنندگان عمده نفت، نبود توازن بین عرضه و تقاضا به ۷ میلیون بشکه در روز کاهش یافته است. 

نواک افزود: سرعت ذخیره‌سازی نفت خام که در ماه آوریل بسیار زیاد بود، با بهبود شرایط بازار، اکنون به‌طور چشمگیری کاهش یافته است.

وی گفت: اکنون شاهد بهبود رشد تقاضا هستیم و انتظار داریم در این ماه به تعادل عرضه و تقاضا برسد.

وزیر انرژی روسیه با بیان اینکه انتظار ندارد آمریکا تصمیم رسمی‌ درباره کاهش تولید نفت بگیرد، گفت: مسکو در حال گفت‌وگو با واشینگتن درباره شرایط بازار نفت است.

کد خبر 303506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =