۳۷ موقعیت عملیاتی برای استقرار دکل‌های ملی حفاری اعلام شد

معاون عملیات حفاری شرکت ملی حفاری ایران گفت: به دنبال هماهنگی‌های انجام‌شده با شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، ۳۷ موقعیت عملیاتی جدید برای استقرار دکل‌های حفاری این شرکت تعیین و اعلام شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، حمیدرضا خوش‌آیند افزود: با آماده شدن این موقعیت‌ها و انجام مراحل آماده‌سازی و تست‌های ایمنی و فنی، ۲۳ دستگاه حفاری سنگین و سبک ناوگان حفاری این شرکت در محل‌های تعیین شده مستقر شدند و عملیات حفاری را آغاز کردند و هفت دکل در مراحل اثبات یا جابه‌جایی قرار دارند.

وی با بیان اینکه این دستگاه‌ها در راستای عملیات حفظ و نگهداشت تولید طبق برنامه وارد مدار عملیات می‌شوند، اظهار کرد: کار آماده‌سازی لوکیشن (محل استقرار دکل) هفت دستگاه حفاری دیگر نیز در دست اجراست و با مهیا شدن محل نصب و تمهیدات پیرامونی از جمله بازسازی جاده‌های دسترسی، آماده‌سازی محوطه، خط انتقال آب، تجهیزات سرچاهی، برداشتن سازه‌های حفاظتی و... که مستلزم صرف حداقل یک ماه زمان است، این دکل‌ها آغاز به‌کار می‌کنند.

خوش‌آیند با اشاره به همکاری مطلوب میان شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و شرکت ملی حفاری ایران، گفت: جابه‌جایی یک دکل حفاری مراحل تخصصی ویژه‌ای دارد و مستلزم هماهنگی‌های درون و برون‌سازمانی است، زیرا افزون بر تست‌های تجهیزات، ادوات و ماشین‌آلات قبل از نقل و انتقال، این تجهیزات با استفاده از افزون بر ۱۲۰ دستگاه خودروهای کشنده سنگین و فوق سنگین از یک منطقه عملیاتی به منطقه دیگر جابه‌جا می‌شوند و مجدد نیاز به مونتاژ و برپایی دارد که بسته به موقعیت، مسافت، جاده دسترسی (آسفالته یا شوسه) و مناطق مسطح یا سخت‌گذر، کاری زمان‌بر است و مدت زمان جابه‌جایی بسته به موقعیت عملیاتی ممکن است گاهی تا یک ماه هم زمان ببرد.

معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در عملیات حفاری توضیح داد:  هم اینک دستگاه‌های حفاری ۸۶، ۴۷، ۴۴، ۲۵، ۴۱، ۹۴، ۸۰، ۶۴، ۶۳، ۵۹، ۳۹، ۳۸، ۲۹، ۲۴، ۵۱، ۷۹، ۵۲، ۲۳، ۲۱، ۵۰، ۹۱، ۸۷، ۸۳، ۷۰، ۵۳، ۵۵، ۶۸، ۸۵، ۲۲و  ۷۸  فتح در حال عملیات حفاری، اثبات و یا جابجایی به موقعیت تعیین شده در گستره فعالیت  شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب هستند و دکل‌های ۸۸، ۴۶، ۴۵، ۶۲، ۷۵، ۷۱ و ۹۳ فتح در انتظار آماده سازی لوکیشن هستند که به محض اعلام آن شرکت در نزدیکترین زمان ممکن نسبت به انتقال، برپایی و شروع بکار دکل اقدام خواهد شد.

وی افزود: چهار دکل ۳۴، ۳۶، ۵۸ و ۶۶ فتح نیز بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته در دیگر پروژه های شرکت مورد استفاده قرار می گیرند که هم اکنون دستگاه حفاری ۳۴ فتح در حال تست‌های عملیاتی جهت انتقال و شتاب بخشی به پروژه هفت حلقه چاه در میدان نفتی گچساران و پیوستن به دستگاه حفاری ۲۷ فتح است.

کد خبر 303513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =