صرفه‌جویی ۲۳ میلیون لیتر سوخت مایع با گازرسانی به واحدهای تولیدی و صنعتی

مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان از پیشرفت مناسب پروژه‌های گازرسانی به واحدهای تولیدی و صنعتی خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، علیرضا شریفی‌نژاد اظهار کرد: تاکنون ۲۱۲ واحد تولیدی و صنعتی مشمول مصوبه شورای اقتصاد، گازدار شدند که با ۲۳ میلیون لیتر صرفه‌جویی سالانه در سوخت مایع همراه بوده است.

وی افزود: با وجود وسعت استان و ضریب پراکندگی بالای جمعیت و واحدهای تولیدی استان سمنان که هزینه‌های تأمین زیرساخت گاز را به‌شدت افزایش می‌دهد، شرکت گاز استان اقدام‌های قابل توجهی در جهت توسعه متوازن گازرسانی به واحدهای تولیدی و کشاورزی انجام داده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان مزیت‌های رقابتی گاز نسبت به سوخت‌های مایع را بسیار قابل توجه دانست و تصریح کرد: کاهش هزینه‌های تولید و افزایش توان رقابت‌پذیری واحدهای تولیدی و صنعتی در بازارهای داخلی و خارجی، کاهش هزینه‌های انرژی به یک‌سوم و کاهش آلایندگی محیط زیست از جمله مزایای مورداستفاده این سوخت طبیعی و پاک است.

شریفی‌نژاد همچنین به سهم ۶۵ درصدی مصارف بخش صنعت و نیروگاه از مجموع مصارف سالانه گاز استان اشاره کرد و گفت: این موارد نشان می‌دهد تلاش کارکنان و پیمانکاران شرکت گاز در تحقق شعار جهش تولید بسیار برجسته بوده و امید است با به ثمر نشستن پروژه‌های گازرسانی در سال ۹۹، شاهد رونق پایدار و مستمر تولید و توسعه اقتصادی استان باشیم.

کد خبر 303547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =