۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۰
  • کد خبر: 303637
چاه شماره ۸ خانگیران تولیدی شد

چاه شماره ۸ منطقه عملیاتی خانگیران پس از اجرای موفق سه فاز تعمیر، محوطه‌سازی و نصب تأسیسات سرچاهی عملیاتی شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، سیدعلی مصطفوی، رئیس اداره مهندسی و ساختمان شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق گفت: با آماده‌سازی و اجرای فونداسیون برای استقرار دکل حفاری، نخستین فاز تعمیر چاه ۸ خانگیران از سوی اداره حفاری شرکت نفت مناطق مرکزی ایران با موفقیت انجام شد.

وی افزود: پس از تعمیر چاه، در فاز دوم با بهره‌گیری از ظرفیت شرکت‌های پیمانکاری بومی، عملیات سیویل و محوطه‌سازی شامل اجرای حصار، نگهدارنده (SUPPORT) خطوط لوله و تأسیسات فرآورشی و همچنین کانال انرژی اتصال بین اتاق کنترل تا تأسیسات تولیدی و... در چند مرحله صورت پذیرفت.

به گفته مصطفوی، پس از تعمیر چاه ۸ خانگیران، ترخیص دکل حفاری و محوطه‌سازی، با بهره‌گیری از توان و ظرفیت متخصصان داخلی شرکت، عملیات نصب تأسیسات سرچاهی شامل مکانیکال، برق و ابزار دقیق به‌صورت هم‌زمان و در کنار انجام تعمیرات اساسی سالانه و از پیش برنامه‌ریزی‌شده با موفقیت به پایان رسید. هم‌اکنون روزانه یک میلیون مترمکعب گاز از این حلقه چاه برداشت می‌شود.

بر اساس این گزارش، باوجود محدودیت‌های ناشی از شیوع کرونا، با رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی و اصل فاصله‌گذاری اجتماعی، با صرف ۷ هزار و ۲۹۶ نفرساعت، عملیات نصب تأسیسات سرچاهی بدون حادثه و به‌صورت ایمن پایان یافت و چاه ۸ خانگیران با موفقیت عملیاتی شد.

کد خبر 303637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =