برنامه تعمیراتی نفت و گاز آغاجاری در سال ۹۸ اجرایی شد

شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری موفق به اجرای ٩٨ درصد برنامه‌های حوزه تعمیرات پیشگیرانه به‌منظور استمرار تولید و بهبود عملکرد تجهیزات فرآیندی در سال گذشته شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، ابراهیم پیرامون، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری گفت: با توجه به شرایط موجود در راستای تعمیر و نگهداری از کارخانه‌ها و تجهیزات مرتبط با تولید و لزوم استفاده حداکثری از فرصت پیش آمده و به‌منظور ایمن‌سازی تأسیسات، ‌این شرکت با بیش از ۳ هزار و ۶۸۸ مورد تعمیرات پیشگیرانه، موفق به اجرای ۹۸ درصد از برنامه راهبردی خود در زمینه تعمیرات و نگهداری شده است.

وی افزود: اجرای برنامه‌های مناسب نگهداری و تعمیرات به دلیل نقش اساسی آن در حفظ و نگهداشت تولید و افزایش سطح ایمنی، جایگاه ویژه‌ای دارد که در همین راستا با تلاش همکاران در مجموعه تعمیرات و عملیات از ۳ هزار و ۷۶۰ درخواست کار صادر شده بیش از ۳ هزار و ۶۸۸ مورد آن اجرایی شده که می‌توان از آن به‌عنوان موفقیتی مهم نام برد.

پیرامون با بیان اینکه انجام تعمیرات پیشگیرانه افزون بر نقش مهمی که در نگهداشت تولید دارد از نظر حفاظت از محیط زیست محیط‌های عملیاتی نیز نقش مثبتی داشته است، گفت: شناسایی و بررسی راه‌های کنترل، مدیریت و کاهش  آسیب‌های زیست محیطی یکی از شاخص‌های اصلی در تدوین برنامه‌های تعمیرات پیشگیرانه این شرکت بوده که در این راستا نیز سال گذشته اقدام‌های قابل توجهی انجام شده است.

وی نصب سیستم هشداردهنده سطح مایع روی حوضچه‌های تخلیه مایعات، ارتقای سیستم پمپاژ نفت نمکی و شیرین در واحد بهره‌برداری شماره ٢ آغاجاری، ‌ تعمیر توربین رولزرویس و مجموعه کمپرسورهای مربوطه در کارخانه گاز و گاز مایع ۱۰۰۰، تعمیر، بازسازی و راه‌اندازی توربین رستون ١٧٥٠ واحد بهره‌برداری شماره ۳، ساخت قطعات معیوب توربین سولارساترن، تعمیر اساسی مخزن ائتلاف‌کننده ثقلی واحد نمک‌زدایی رگ سفید -۱ و طراحی و ساخت بالانس پیستون کمپرسورهای گازی نوع بورسیگ‌ گریز از مرکز را بخشی از فعالیت‌های شاخص انجام‌شده در حوزه تعمیرات این شرکت در سال ۹۸ عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری همچنین به ساخت بیش از هزار و ۵۶۳ قطعه مورد نیاز واحدهای عملیاتی با استفاده از ظرفیت تولیدکنندگان داخلی اشاره کرد.

پیرامون با اشاره به اهمیت نظارت و پایش الکترونیکی فعالیت‌ها گفت: سال ۹۸ افزون بر اجرای موفقیت‌آمیز سیستم الکترونیکی و مکانیزه صدور پروانه کار، فاز نخست سیستم مکانیزه مدیریت نگهداری و تعمیرات (CMMS) نیز به عنوان Pilot  اجرا شده و هم‌اکنون آماده بهره‌برداری است.

کد خبر 303652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =