بهره‌برداری از طرح تعویض ۶۷ کیلومتر از خط لوله نفت مارون ـ اصفهان

پروژه تعویض ۶۷ کیلومتر از خط لوله ۳۰ اینچ انتقال نفت خام مارون به اصفهان با تعویض ۳۳ کیلومتر باقی‌مانده، به‌طور کامل و با موفقیت عملیاتی شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران ـ منطقه اصفهان، سیاوش اورنگی، مدیر این منطقه گفت: این پروژه با همکاری بخش خصوصی در دو فاز ۳۴ و ۳۳ کیلومتر اجرا شد که در فاز یک آن از کیلومتر ۲۰ تا ۵۴ حدفاصل رودخانه مارون تا مرکز انتقال نفت شهید بدیع صنایع رامهرمز (مارون شماره۲) در اواسط سال ۹۷ به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: با اتمام فاز دوم این پروژه و اعلام آمادگی مجری طرح طی ۱۰۰ ساعت توقف با تزریق بیش از ۲ میلیون لیتر آب و ارسال سه عدد پیگ دتکتور از کیلومتر ۵۴ تا ۸۷ خط لوله به طورکامل تخلیه و با جوشکاری ۱۳ سرجوش در ۷ محدوده، خط لوله جدید ۲۰ ساعت زودتر از زمان پیش‌بینی‌شده به خط لوله قدیم متصل شد.

مدیر منطقه اصفهان شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه اصفهان در تشریح دلایل اجرای این پروژه گفت: با توجه به عمر بالای خط لوله مارون ـ اصفهان و بر اساس نتایج پیگرانی هوشمند مبنی بر وجود عیوب در ۸۰ محدوده از ۶۷ کیلومتر پس از بررسی‌های کارشناسی، با موافقت مسئولان محترم شرکت و با نظارت مدیریت مهندسی طرح‌ها پروژه تعویض ۶۷ کیلومتر خط لوله ۳۰ اینچ توسط پیمانکار بخش خصوصی و با همکاری واحدهای مختلف فنی، عملیاتی و ستادی منطقه اجرا شد.

اورنگی ادامه داد: با اتصال این فاز از پروژه به خط لوله اصلی مارون به اصفهان بیش از ۱۲ هزار و ۸۰۰ نقطه از نقاط خوردگی در محدوده مراکز انتقال نفت شماره‌های ۲ و ۳ برطرف و امکان انتقال ایمن و پایدار نفت خام از طریق این مراکز انتقال نفت فراهم شد.

وی گفت: با همت و تلاش واحدهای فنی، عملیاتی و ستادی منطقه و نظارت واحدهای ذی‌ربط اعزامی از ستاد شرکت و همکاری مجری و پیمانکار پروژه و همچنین تیم اعزامی منطقه مرکزی در شرایط گرمای طاقت فرسای خوزستان، طبق برنامه از پیش تعیین‌شده مقدمات انجام پروژه در مرکز انتقال نفت شماره ۲ مارون و هفت نقطه از این خط لوله آماده شد و هم‌زمان با اجرای پروژه و توقف انتقال نفت خام در مراکز انتقال نفت شماره ۱ تا ۶ مارون اقدام‌های اصلاحی و تعمیرات ضروری روی تجهیزات و دستگاه‌های اصلی، منیفولد، اتاق کنترل، شبکه برق، گاز ورودی و... در این مراکز انتقال نفت انجام شد.

کد خبر 303674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =