نخستین چاه میدان سیوند به مدار تولید می‌آید

عملیات حفاری نخستین چاه میدان نفتی سیوند در منطقه عملیاتی سیری شرکت نفت فلات قاره ایران پایان یافته است و این چاه به‌زودی به مدار تولید می‌آید.

به گزارش خبرنگار شانا، مهدی حیدربزرگ، مجری پروژه حفاری و تکمیل چاه‌های میدان‌های سیوند و اسفند در این باره گفت: هم‌اکنون در مرحله تکمیل چاه هستیم و پس از پایان این مرحله، تولید آغاز خواهد شد.

وی افزود: این عملیات در راستای نگهداشت و افزایش توان تولید میدان‌های نفتی سیوند و اسفند اجرا شده و پیش‌بینی می‌شود با پایان یافتن آن، ۱۶۰۰ بشکه در روز به تولید این میدان نفتی افزوده شود.

قرارداد نگهداشت و افزایش توان تولید نفت میدان‌های سیوند و اسفند، مهرماه سال ۹۷ میان شرکت نفت فلات قاره ایران و شرکت پتروایران امضا و مقرر شد تولید نفت این میدان‌ها  ۱۶ هزار بشکه در روز افزایش ‌یابد که پیرو این قرارداد، حفاری، تعمیر و تکمیل ۱۲ حلقه چاه توسعه‌ای در قالب هفت بسته کاری روی پنج سکوی بهره‌برداری برنامه‌ریزی شده است.

میدان نفتی سیوند (سیری C) در غرب جزیره سیری در خلیج فارس واقع شده است و حدود ۱۰۰ کیلومتر بالای خط مرزی قرار دارد و با اجرای کامل طرح نگهداشت و افزایش تولید نفت میدان‌های سیوند و اسفند، تولید روزانه نفت دو میدان بالغ بر ۱۶ هزار بشکه افزایش خواهد یافت.

کد خبر 303680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =