عملیات تعمیرات اساسی پالایشگاه اول پارس جنوبی پایان یافت

رئیس تعمیرات پالایشگاه اول مجتمع گاز پارس جنوبی اظهار کرد: عملیات تعمیرات اساسی امسال پس از ۲۸ روز با موفقیت به پایان رسید.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، اکبر غلامی در این باره گفت: تعمیرات اساسی امسال با سه هدف به صفر رساندن حادثه، به صفر رساندن انتشار گازهای اسیدی در زمان‌های توقف و راه‌اندازی و تکمیل با کیفیت و اثربخش موارد و دستورکارهای تعمیراتی برنامه‌ریزی شده بود.

به گفته وی، عملیات تعمیرات اساسی در پالایشگاه اول پارس جنوبی در سایه همدلی و خرد جمعی، در بازه‌ زمانی ۲۸ روز زودتر از برنامه زمان‌بندی‌شده با موفقیت به پایان رسید.

رئیس تعمیرات پالایشگاه اول پارس جنوبی تصریح کرد: تعمیرات اساسی این پالایشگاه در مجموع با ۲۱ هزار نفر ساعت عملیاتی و ۸۰۰ نفر ساعت در واحدهای ایمنی و آتش نشانی، ۱۷۰ کار گرم با شعله باز، هزار و ۶۶۰ مجوز کار گرم، ۲۰۰ مورد کار در فضای بسته با همت و تلاش شبانه‌روزی همه همکاران و بدون هیچ‌گونه حادثه‌ای پایان یافت.

غلامی با اشاره به حمایت از تولیدکنندگان داخلی در سال جهش تولید گفت: بیش از ۹۰ درصد اقلام مصرفی و یدکی از سازندگان داخلی تهیه و استفاده شده که این موضوع گام مؤثری در راستای خودکفایی و بی‌اثر کردن تحریم‌ها است.

وی همچنین با اشاره به مهم‌ترین رویداد تعمیراتی در بازه زمانی تعمیرات اساسی، اظهار کرد: از مهم‌ترین فعالیت‌های تعمیراتی به‌منظور حفظ شرایط تولید پایدار، تعمیر برج احیای آمین ردیف یک گازی بود که با تکیه بر توان داخلی با موفقیت انجام شد.

رئیس تعمیرات پالایشگاه اول پارس جنوبی یادآور شد: با وجود تحریم‌ها، متخصصان این پالایشگاه  با همه پیچیدگی‌ها و مشکلات موجود، تعمیرات پیشگیرانه سه ساله کمپرسورهای تبرید و صادرات، تست کابل‌ها و کلیدهای فشار قوی و همچنین روزآمد کردن و تعمیر کارت‌های سامانه کنترل را با موفقیت انجام دادند.

غلامی جلوگیری از آلودگی محیط زیست را یکی از اهداف مهم این پالایشگاه برشمرد و گفت: با برنامه‌ریزی دقیق و مدون تعمیرات اساسی واحدهای بازیافت گوگرد به‌طور کامل و با کیفیت بالا برای نخستین بار در مجتمع گاز پارس جنوبی قبل از اتمام و راه‌اندازی واحدهای شیرین‌سازی پایان یافت و با محقق شدن این مهم، از انتشار گازهای اسیدی جلوگیری شد.

کد خبر 303686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =