قدردانی کابینه عربستان از تلاش‌های اوپک پلاس برای ثبات بازار نفت

کابینه عربستان ضمن قدردانی از تلاش‌های ائتلاف اوپک پلاس و دیگر تولیدکنندگان نفت برای کمک به ثبات بازار نفت، خواستار تداوم این تلاش‌ها شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از دوبی، کابینه عربستان سعودی روز سه‌شنبه (۲۰ خردادماه) توافق کاهش تولید سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش، موسوم به «اوپک پلاس» را برای بار دیگر تأیید و درخواست این ائتلاف از همه تولیدکنندگان عمده نفت برای مشارکت در ثبات بازار نفت را دوباره مطرح کرد.

۲۳ کشور تولیدکننده نفت اوپک و غیراوپک حاضر در توافقنامه همکاری (Declaration of Cooperation) در نشست ماه آوریل بر سر کاهش تولید در سه مرحله به ترتیب ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه برای مدت دو ماه، ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه برای ۶ ماه و ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه برای ۱۶ ماه به توافق رسیدند. با اجرای این توافق، حدود ۱۰ درصد از عرضه جهانی نفت کاهش یافت و سبب دو برابر شدن قیمت نفت خام در مدت دو ماه شد.

کاهش تولید روزانه ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه‌ای ماه‌های مه و ژوئن اوپک پلاس که قرار بود به ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه در روز برسد، روز شنبه (۱۷ خردادماه) برای یک ماه دیگر و تا پایان ماه ژوئیه تمدید شد. با این تفاوت که مکزیک مشمول این تمدید یک ماهه نیست و کاهش تولید ماه ژوئیه ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه در روز خواهد بود.

کد خبر 303726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =