توضیحات موسسه نظم‌آفرینان ایمان درباره خبر خودکشی یکی از کارکنانش

مؤسسه «نظم‌آفرینان ایمان» که نیروی انسانی نگهبانی و حراست از محدوده چاه شماره ۱۹ میدان نفتی یادآوران را تأمین می‌کند درباره خبر خودکشی یکی از کارکنانش توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش شانا، مرحوم عمران روشنی مقدم از کارکنان شرکت پیمانکاری موسسه «نظم آفرینان ایمان» که در زمنیه حراست و نگهبانی فعالیت می‌کرد، روز چهارشنبه ٢١ خردادماه در محدوده چاه نفتی شماره ۱۹ در میدان نفتی یادآوران خود را به دار آویخت. در پی این اتفاق دلخراش مؤسسه «نظم‌آفرینان ایمان» که در زمینه خدمات حراستی و امنیتی برای سازمان‌های دولتی، مؤوسسه‌ها و شرکت‌های خصوصی از جمله پالایشگاه و تاسیسات نفتی فعالیت می‌کند طی اطلاعیه‌ای جزئیاتی درباره فعالیت‌های مرحوم روشنی‌مقدم ارائه و اعلام کرد که پرداخت حقوق کارکنان این شرکت تنها ۶ روز به تأخیر افتاده است که این موضوع را نمی‌توان دلیل خودکشی برشمرد و دلایل دیگری وجود دارد.

اطلاعیه مؤسسه «نظم آفرینان ایمان» به شرح زیر است:

مؤسسه نظم آفرینان ایمان همراه با خانواده محترم همکار از دست رفته عمران محمدی‌روشن عزادار است. خبر درگذشت همکار عزیزمان قلب ما را مالامال از اندوه کرده است. از سویی این مؤسسه در پی انتشار اخباری که جانب انصاف در نقل و انتقال آن رعایت نشده است به ناچار در این لحظات حزن‌انگیز جهت تنویر افکار عمومی و ارائه گواه و مدرک جهت قضاوت صحیح ناچار به ادای پاره‌ای توضیحات است، هرچند که ترجیح بر این بود توضیحات در این باره پس از برگزاری مراسم سوگواری دوشادوش خانواده محترم محمدی‌روشن ارائه گردد. لازم به توضیح است که حقوق و مزایای ماه اسفند و عیدی و سنوات مرحوم محمدی‌روشن به‌طور کامل و براساس قانون کار و قرارداد منعقده پرداخت شده است که مدارک روزهای حضور ایشان در محل کار و اسناد پرداختی در پیوست یک ارائه شده است. در تاریخ ۱۳۹۸/۱۲/۲۹ قرارداد ایشان به دلیل یک مشکل شخصی تمدید نگردیده و بازگشت به محل کار منوط به حل مشکل یادشده گردیده است که بر اساس مدارک موجود که در صورت نیاز قابل ارائه است متعاقبا مرحوم به‌مدت ۲۱ روز در مؤسسه شفا تحت مداوا قرار گرفته و پس از طی این دوران با مساعدت مؤسسه نظم‌آفرینان ایمان به محل کار خود بازگشته است.

لازم به ذکر است که موعد پرداخت حقوق اردیبهشت، بر اساس روال در پانزدهم ماه بعد یعنی نیمه خرداد بوده است که تا به امروز با ۶ روز تاخیر و دیرکرد مواجه شده است؛ حال قضاوت با افکار عمومی و وجدان‌های بیدار است که آیا ۶ روز دیر کرد می‌تواند انگیزه‌ای برای ارتکاب به خودکشی آن هم در محل کار باشد؟ قطعاً علل و عوامل و انگیزه وقوع این حادثه تلخ را باید در جای دیگری به جز محیط کار جست و ضروری است بار دیگر متذکر شویم که علل و عوامل وقوع این حادثه تلخ ارتباطی به محیط کار و مسائل کاری ندارد. همچنین مؤسسه نظم‌آفرینان ایمان کلیه مدارک و مستندات موجود و مورد درخواست مقامات قضایی را تحویل مسئولین ذی‌ربط داده است. این مؤسسه خود را مؤظف به ادای تمامی حق و حقوق قانونی در قبال همکار مرحوم و خانواده محترم ایشان دانسته و از انجام هیچ وظیفه‌ای فروگذار نخواهد کرد. در پایان بار دیگر از ایزد منان طلب صبر برای بازماندگان همکار مرحوممان خواستاریم.»

کد خبر 303746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =