کمپرسور هوای ایستگاه تزریق گاز آغاجاری بازسازی شد

کمپرسور هوای ردیف B ایستگاه تزریق گاز آغاجاری با استفاده از توان متخصصان داخلی بازسازی و راه‌اندازی شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، محمدرضا گودرزی، مدیر عملیات شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری گفت: هوای مورد نیاز ایستگاه تزریق گاز آغاجاری از بدو احداث و راه‌اندازی از سوی دو دستگاه کمپرسور هوای ۲۵۰ کیلوواتی  KAESER تامین می‌شد که استفاده مداوم و کمبود قطعات، سبب فرسودگی و کاهش کارایی آنها شد.

وی افزود: با توجه به اینکه سیستم نشت‌بندی کمپرسورهای گازی ایستگاه تزریق گاز آغاجاری با استفاده از گاز نیتروژن انجام می‌شود، عدم تأمین هوای فشرده با ظرفیت و فشار مناسب عملاً راهبری ایستگاه را با مشکل مواجه می‌کند. در همین راستا تعمیر و بازسازی کمپرسورهای هوا با استفاده از ظرفیت کارشناسان شرکت و سازندگان داخلی در دستور کار قرار گرفت و با تلاش مهندسان این بخش و همکاری بخش خصوصی، تعمیرات اساسی و بازسازی کمپرسور مذکور با موفقیت انجام شد و کمپرسور با شرایط مطلوب در مدار عملیات قرار گرفت.

مدیر عملیات شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری، تعمیر کلی واحد هواساز کمپرسور (AIREND)، تعمیر کلی الکترو موتور ۲۵۰ کیلوواتی (موتور اصلی کمپرسور)، تهیه و نصب سیستم کنترل پیشرفته جدید برای به‌دست آوردن بالاترین سطح ایمنی کمپرسور، نصب صحیح و اصولی سنسورهای فشار و دما در محل آنها به‌طوری‌ که سریعاً تغییرات فشار و دما را منتقل کند، نصب سنسور دمای مجزا برای  روشن و خاموش کردن اتوماتیک هیترهای گرم‌کننده در زمستان، نصب سیستم هشدار گرفتگی فیلتر هوا و تعمیر کلی دو دستگاه فن خنک کننده روغن و هوا را بخشی از اقدام‌های انجام‌شده در اجرای این پروژه عنوان کرد.

به گفته گودرزی، سود و صرفه اقتصادی حاصل از این کار ۱۵ میلیارد ریال بوده است.

ایستگاه تزریق گاز آغاجاری در مجاورت واحد بهره‌برداری شماره ۴ آغاجاری احداث شده که تزریق روزانه ۲ میلیارد فوت‌مکعب گاز را برای جلوگیری از روند افت فشار، تثبیت و افزایش فشار در میدان آغاجاری را به‌عهده دارد و بزرگ‌ترین ایستگاه تزریق گاز کشور است.  

کد خبر 303753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =