۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۱
  • کد خبر: 303799
فاز نخست طرح آبرسانی به بخش غیزانیه افتتاح شد

فاز نخست طرح آبرسانی به بخش غیزانیه استان خوزستان با مشارکت ۲۵۰ میلیارد ریالی شرکت ملی نفت ایران افتتاح شد.

به گزارش شانا، فاز نخست طرح آبرسانی به بخش غیزانیه استان خوزستان با مشارکت ۲۵۰ میلیارد ریالی شرکت ملی نفت ایران مشتمل بر ۱۳۲ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته از سوی مدیریت نظارت بر عمران مناطق نفت‌خیز این شرکت و ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته از سوی شرکت‌های بهره‌برداری نفت و گاز مارون و نفت و گاز کارون، امروز (شنبه، ۲۴ خردادماه) در محل تصفیه‌خانه آب شهید الماسی شیبان افتتاح شد.

غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان در این مراسم با اشاره به اینکه ۶۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای آبرسانی به روستاهای غیزانیه اختصاص یافته ‌است، گفت: در فاز نخست این طرح آبرسانی، ۵۹ کیلومتر لوله‌گذاری و امکان انتقال حداقل ۱۷ هزار مترمکعب آب به سمت ایستگاه صفیره فراهم شده است، در صورتی که پیش از این تنها 3 هزار مترمکعب آب در شبانه‌روز به صفیره منتقل می‌شد.

وی با اشاره به فراهم شدن آب شرب بخشی از روستاهای بخش غیزانیه گفت: از این تعداد، ۱۲ روستا به‌صورت شبانه‌روزی و ۱۸ روستا به‌صورت ۱۰ ساعت در روز آب خواهند داشت. در فاز دوم این طرح نیز قرار است آب شرب روستاهای رامشیر که از چاه‌های کمتوله دریافت می‌شود، از شرق اهواز جدا شود تا تأسیسات کمتوله به روستاهای شرق اهواز آبرسانی کنند.

شریعتی با بیان اینکه در فاز نهایی طرح آبرسانی به غیزانیه، یک خط ۲۸ کیلومتری از صفیره به نزهه احداث می‌شود که تاکنون هشت کیلومتر آن اجرایی شده است، گفت: به مردم غیزانیه قول می‌دهیم فاز نهایی آبرسانی به این بخش تا ۵۰ روز آینده تکمیل شود و به بهره‌برداری برسد.

وی از حمایت‌ها و پشتیبانی‌های صنعت نفت و شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در عمل به مسئولیت‌های اجتماعی و مشارکت در طرح آبرسانی غیزانیه قدردانی کرد. پیش از این نیز حجت‌الاسلام سید عبدالنبی موسوی‌فرد، امام جمعه اهواز و نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان در نامه‌ای از خدمات مدیریت نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت‌خیز به نمایندگی از شرکت ملی نفت ایران در امور مربوط به تأمین پروژه‌های اجرای جمع‌آوری فاضلاب مناطق حاشیه‌ای و کمتر برخوردار شهر اهواز همسو با رسالت اجتماعی وزارت نفت قدردانی کرده بود.

مشکل تأمین آب در ۷۰۰ روستای خوزستان

سیدکریم حسینی، رئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان در این مراسم با اشاره به اینکه ۷۰۰ روستای استان خوزستان مشکل تامین آب دارند، ابراز امیدواری کرد که اجرای فاز نخست این طرح آبرسانی، مقدمه‌ای برای حل مشکل آب دیگر روستاها باشد.

به گفته وی، روستاهای خوزستان از شمال تا جنوب مشکل آب شرب دارند و این معضل و مسئله کمیت و کیفیت آب شرب در فصل تابستان بروز بیشتری می‌یابد.

پیش از این در ۱۸ خردادماه سال جاری، شرکت ملی نفت ایران از انجام مراحل آزمایش و شست‌وشوی خط انتقال آب از تأسیسات شیبان به صفیره و آماده‌سازی فاز نخست طرح آبرسانی به روستاهای غیزانیه خبر داده و اعلام کرده بود: هدف از اجرای این پروژه، آبرسانی و تأمین ۱۶ هزار و ۸۰۰ مترمکعب آب در شبانه‌روز با ۲۳ کیلومتر خط انتقال به تأسیسات روستای صفیره است و پیش‌بینی‌ شده در مرحله دوم اجرای این طرح نیز آب از صفیره تا تأسیسات نزهه و سپس تا روستاهای دور و نزدیک ارسال شود، در نتیجه با تکمیل مرحله نخست و اجرای فاز دوم ظرفیت آبرسانی به منطقه سه برابر می‌شود.

بر اساس این گزارش، بیش از ۴۲ میلیارد تومان از اعتبارات شرکت ملی نفت ایران در چهار سال اخیر به بخش‌های آبرسانی، عمران، آموزش و زیست‌محیطی غیزانیه اختصاص یافته و افزون بر کمک‌های مالی مورد اشاره، شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در این مدت برای رفع جبران کاستی آب روستاهای بخش غیزانیه، روزانه بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ هزار لیتر آب آشامیدنی با استفاده از تانکر بین اهالی توزیع کرده است.

کد خبر 303799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =