افتتاح ایستگاه کنترل فشار خط چهارم سراسری به خط آباده - صفاشهر

ایستگاه کنترل فشار ارتباطی خط چهارم سراسری به خط آباده - صفاشهر در منطقه ۵ عملیات انتقال گاز به بهره‌برداری رسید.

به گزارش شانا به نقل از شرکت انتقال گاز ایران،پیمان خضرایی، سرپرست منطقه ۵ عملیات انتقال گاز ایران، با اعلام این خبر گفت: با راه‌اندازی ایستگاه کنترل فشار ارتباطی خط چهارم امکان برداشت ایمن گاز مورد نیاز شهرستان‌های آباده، اقلید، ابرکوه، صفاشهر و کارخانجات بزرگ صنعتی  از خط چهارم سراسری فراهم شد.

وی افزود: خط لوله گاز آباده - صفاشهر در سال ۱۳۷۷ با انشعاب‌گیری از خط اول و دوم سراسری با ۲۳۱ کیلومتر طول بهره‌برداری شد که با این افتتاح، این پروژه از طریق خط چهارم نیز تغذیه خواهد شد و تاب‌آوری شبکه در راستای پدافند غیرعامل افزایش می‌یابد. 

سرپرست منطقه ۵ عملیات انتقال گاز ایران تصریح کرد: خط آباده - صفاشهر تنها خط لوله تأمین‌کننده گاز شمال فارس و غرب استان یزد است. با افزایش مصرف گاز در زمستان، این شهرستان‌ها با افت فشار گاز مواجه می‌شدند که این مشکل ما را بر آن داشت با ایجاد ارتباطی بین خط چهارم سراسری و خط آباده - صفاشهر، شهرستان‌های منطقه بتوانند در زمستان های سرد از گاز مطمئن و فشار ورودی قابل قبول بهره‌مند شوند. 

خضرایی اظهار کرد: عملیات انشعاب‌گیری گرم و اجرای ارتباط توسط واحد عملیات ساختمانی و مرکز بهره‌برداری خطوط لوله آباده این منطقه انجام شد و ساخت ایستگاه کنترل فشار توسط شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران صورت گرفت.

کد خبر 303832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =