موج دوم کرونا روند بهبود بازارهای انرژی را کند می‌کند

وزیر انرژی قطر جنگ قیمتی عربستان و روسیه را اشتباهی بسیار بزرگ نامید و گفت: احتمال دارد برای موج دوم شیوع ویروس کرونا آماده‌تر باشیم و محدودیت‌های کمتری اعمال شود، این شرایط به روند بهبود بازار سرعت می‌بخشد، اما در صورت وقوع موج دوم کرونا روند بهبود کمی طولانی‌تر می‌شود.

سعد الکعبی در گفت‌وگو با شبکه خبری سی‌ان‌بی‌سی درباره عملکرد تولیدکنندگان عمده نفت در ماه‌های اخیر صحبت کرد و از جنگ قیمتی عربستان سعودی و روسیه در ماه مارس که سبب سقوط شدید قیمت‌های نفت شد، انتقاد کرد و گفت: فکر می‌کنم اشتباه بسیار بزرگی بود.

وی افزود: روانه کردن نفت به‌صورت سیل‌آسا در بازار سبب سقوط ما به پایین‌ترین سطح ممکن شد و پس از آن شیوع ویروس کرونا شرایطی را به‌وجود آورد که تولید نفت دیگر مقرون به صرفه نبود و حتی شاهد سقوط قیمت نفت خام آمریکا به رقم‌های منفی بودیم. 

مدیرعامل قطر پترولیوم افزود: احتمال شیوع موج دوم ویروس کرونا بر چشم‌انداز انرژی، از جمله قیمت گاز طبیعی مایع‌شده (ال‌ان‌جی) تاثیرگذار خواهد بود. 

الکعبی تصریح کرد: دانشمندان و متخصصان بخش بهداشت و درمان درباره موج دوم شیوع ویروس هشدار داده‌اند که می‌تواند سبب کند شدن روند بهبود بازار به شرایط پیش از همه‌گیری این ویروس شود.

وی گفت: ممکن است ما برای آن آماده‌تر باشیم و محدودیت کمتری را برای جلوگیری از شیوع آن در سراسر جهان اعمال کنیم. اگر این‌گونه باشد، روند بهبود بازار ما سریع‌تر خواهد بود، شاید ۶ ماه تا یک سال. اگر موج دوم کرونا وجود داشته باشد، روند بهبود کمی طولانی‌تر خواهد بود.

کد خبر 303844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =