شیوع ویروس کرونا در کردستان مصرف گاز را افزایش داد

مدیرعامل شرکت گاز کردستان از افزایش مصرف گاز در اردیبهشت‌ماه در مقایسه با دوره مشابه پارسال خبر داد و دلیل آن را شیوع ویروس کرونا عنوان کرد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، احمد فعله‌گری با بیان اینکه در دوران شیوع ویروس کرونا استمرار مصرف گاز نشانه پایداری بدون وقفه خدمات شرکت گاز استان کردستان بوده است، گفت: خانه‌نشینی و تعطیلی مشاغل و مراکز آموزشی دنیا به‌طور ویژه‌ای مصرف انرژی، انتشار گاز کربن، اقتصاد سبز و انرژی تجدیدپذیر را تحت تأثیر قرار داده و گزارش‌ها نشان می‌دهد مصرف گاز طبیعی اردیبهشت‌ماه امسال در بخش خانگی با یک درصد افزایش مصرف روبه‌رو بوده است.

وی با بیان اینکه در پی شیوع ویروس کرونا و به دلیل رعایت مسائل بهداشتی، مصرف آب گرم و به دنبال آن گاز طبیعی در استان افزایش یافته است، افزود: بی‌شک در این برهه از زمان که هوا به سوی گرم شدن پیش می‌رود مصرف گاز طبیعی باید در بخش خانگی با کاهش روبه‌رو می‌شد، اما شاهد افزایش مصرف هستیم.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان به مقدار مصرف گاز در اردیبشهت‌ماه امسال و مقایسه آن با سال ۹۸ اشاره کرد و گفت: مقدار مصرف گاز طبیعی  بدون احتساب مصرف نیروگاه سیکل ترکیبی در اردیبهشت‌ماه سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ با افزایش یک درصدی روبه‌رو بوده است. مصرف اردیبهشت‌ماه پارسال ۱۵۶ میلیون و ۸۰۴ هزار و ۲۵۴ مترمکعب بوده که این مقدار امسال و با احتساب افزایش مصرف به ۱۵۷ میلیون و ۷۹۷هزار و ۷۷۲  مترمکعب رسیده است .

فعله‌گری یادآور شد: در مجموع مصارف گاز طبیعی در همه بخش‌ها با احتساب مصرف نیروگاه سیکل ترکیبی سنندج در ماه‌های فروردین و اردیبهشت‌ماه امسال و مقایسه آن با سال گذشته روند افزایشی ۱۳ درصدی را نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: با رعایت موارد صرفه‌جویی در مصرف گاز طبیعی هم می‌توان به اقتصاد خانواده خود کمک کرد و هم از منابع انرژی برای نسل آینده صیانت کرد. هم‌اکنون نیز با وجود شیوع کرونا در کشور، قبوض مشترکان گاز طبق روال گذشته همچنان به‌صورت پیامکی ارسال خواهد شد و از مشترکان درخواست می‌شود نسبت به پرداخت به‌ موقع گازبها اقدام کنند.

کد خبر 303867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =