۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۵
  • کد خبر: 303869
عراق شرکت نفتی را برای کاهش تولید نفت مجاب کرد

عراق با شرکت‌های بزرگ نفتی فعال در این کشور توافق کرده است که از تولید خود در ماه ژوئن بکاهند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از بصره و عراق، مقام‌های عراقی فعال در میدان‌های نفتی جنوب این کشور، روز یکشنبه (۲۵ خردادماه) اعلام کردند: عراق با شرکت‌های بزرگ نفتی فعال در این میدان‌های عظیم توافق کرده است تولید نفت خام خود را در ماه ژوئن کاهش دهند.

هدف بغداد از این اقدام افزایش پایبندی به سهمیه کاهش تولید این کشور مطابق با توافق کاهش تولید سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش، موسوم به «اوپک پلاس» است.

عراق با لوک‌اویل روسیه توافق کرده است از تاریخ ۱۳ ژوئن با تعمیق کاهش تولید روزانه ۵۰ هزار بشکه‌ای در میدان قرنه غربی ۲، مجموع تولید این میدان را به حدود ۲۷۵ هزار بشکه در روز برساند.

دو مدیر میدان نفتی عراق روز یکشنبه اعلام کردند که لوک‌اویل ماه مه در پاسخ به درخواست وزارت نفت عراق روزانه ۷۰ هزار بشکه از تولید خود کاسته است.

مدیران نفتی عراق که نظارت بر عملیات تولید را به‌عهده دارند، گفتند: شرکت دولتی نفت بصره از بی‌پی می‌خواهد روزانه حدود ۱۴۰ هزار بشکه از کل مقدار تولید میدان نفتی رمیله بکاهد، تولید این میدان یک میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه تا یک میلیون و ۴۵۰ هزار بشکه در روز است.

این دو مدیر عراقی اعلام کردند که اکسون موبیل هم موافقت کرده است ۷۰ هزار بشکه در روز از تولید میدان قرنه غربی ۱ را کاهش دهد تا تولید این شرکت در ماه ژوئن به حدود ۳۵۰ هزار بشکه در روز برسد.

لوک‌اویل، بی‌پی و اکسون در این باره اظهارنظر نکردند.

پس از آنکه ائتلاف اوپک پلاس خواستار پایبندی بغداد و دیگر کشورهایی شد که به سهمیه کاهش تولید خود پایبند نبودند، عراق به اوپک اعلام کرد طرحی فوری را برای کاهش تدریجی تولید نفت خود برای پایبندی کامل به سهمیه کاهش تولید این کشور آغاز خواهد کرد.

اوپک، روسیه و متحدانشان روز شنبه (۱۷ خردادماه) پس از برگزاری نشستی از طریق ویدئوکنفرانس، به توافق رسیدند که کاهش تولید تاریخی نفت را به‌مدت یک ماه و تا پایان ماه ژوئیه تمدید کنند و با کاهش تولید ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه‌، حدود ۱۰ درصد از عرضه جهانی نفت، از مازاد عرضه ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا بکاهند.

ائتلاف اوپک پلاس همچنین از کشورهایی مانند نیجریه و عراق که تولیدشان بیش از سهمیه تولید در ماه‌های مه و ژوئن بود، خواست که پایبند نبودنشان در ماه‌های مه و ژوئن را جبران کنند و با پایبندی کامل (۱۰۰ درصد) تعهدهای خود را در ماه‌های ژوئیه، اوت و سپتامبر اجرا کنند. 

کد خبر 303869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =