گام‌های پایانی برای تکمیل پروژه گازرسانی به زاهدان

مدیرعامل شرکت گاز استان سیستان و بلوچستان از برداشتن گام‌های پایانی برای تکمیل پروژه گازرسانی به شهر زاهدان خبر داد.

رضا پنجابی در گفت‌وگو با خبرنگار شانا گفت: با اتمام پروژه گازرسانی به شهر زاهدان ۶۵ تا ۷۰ هزار مشترک جدید گاز به مشترکان استان سیستان و بلوچستان افزوده خواهد شد که به این ترتیب تعداد مشترکان گاز طبیعی در استان به ۱۱۳ هزار مشترک خواهد رسید.

وی با اشاره به تداوم عملیات شبکه‌گذاری گاز در سیستان و بلوچستان با وجود شیوع ویروس کرونا تصریح کرد: شیوع این بیماری خللی در روند توسعه گازرسانی در استان به‌وجود نیاورده و عملیات شبکه‌گذاری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ادامه دارد.

مدیرعامل شرکت گاز استان سیستان و بلوچستان افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۸۰ کیلومتر شبکه‌گذاری گاز در زاهدان، ۴۰ کیلومتر در دلگان، ۲۰ کیلومتر در زابل و ۵ کیلومتر در بزمان انجام شده است.

پنجابی یادآور شد: هم‌زمان با اجرای پروژه گازرسانی در این شهرها، اجرای عملیات گازرسانی در چهار محور صنعتی در ایرانشهر نیز در حال انجام است که با بهره‌برداری از این پروژه‌ها، شاهد صرفه‌جویی اقتصادی ۳۶ میلیون لیتر سوخت مایع خواهیم بود.

به گفته وی، مجموع شبکه‌گذاری انجام شده در کل استان از ابتدای سال تاکنون به ۲۰۰ کیلومتر رسیده که به جذب بیش از ۵۲ هزار مشترک جدید گاز طبیعی انجامیده است.

اجرای بیش از هزار کیلومتر شبکه‌گذاری گاز در سال ۹۸

مدیرعامل شرکت گاز استان سیستان و بلوچستان همچنین با بیان اینکه بیش از هزار کیلومتر شبکه‌گذاری گاز در سال ۹۸ در این استان انجام شده است، گفت: شهرهای بم‌پور، محمدان و سه روستای شهر محمدان در سال گذشته از نعمت گاز طبیعی برخوردار شدند که به جذب ۱۷۰ مشترک جدید در این مناطق منجر شد.

پنجابی تصریح کرد: مشترکان خانگی گاز سال گذشته در شهر زاهدان به ۳۶ هزار مشترک رسید؛ ۲۴۰ واحد تجاری، ۶۰ واحد آموزشی و پرورشی، ۲۵ واحد مذهبی و ۱۲ واحد صنعتی نیز گازدار شدند و طرح گازرسانی به شهرک صنعتی جاده میرجاوه نیز به پایان رسید.

به گفته وی، توسعه شبکه‌گذاری گاز طبیعی در سال ۹۸ در شهر زابل ۷۰ کیلومتر، در شهر خاش ۲۵۰ کیلومتر و در ایرانشهر بالغ بر ۶۰ کیلومتر بوده است.

شرکت گاز استان‌های خراسان رضوی، سمنان و همدان در توسعه گازرسانی به شهر زاهدان با شرکت گاز سیستان و بلوچستان همکاری می‌کنند. شرکت گاز استان گیلان نیز معین گازرسانی به شهر زابل است و شرکت گاز استان فارس این وظیفه را برای گازرسانی به شهر خاش انجام می‌دهد.

سرمایه‌گذاری ۲۰ هزار میلیارد تومانی شرکت ملی گاز در سیستان و بلوچستان

توسعه شبکه‌های گازرسانی به صنایع کوچک و بزرگ و همچنین گازرسانی به ۳۰ شهر و روستا، نیروگاه‌های چابهار و کنارک و کارخانه‌های ‌سیمان خاش و زابل از جمله تعهدات طرح هفتم و یازدهم سراسری است که اکنون اجرای هزار و ۱۱۷ کیلومتر خط لوله در قالب ۱۱ پروژه از جمله پروژه‌های زاهدان به زابل به طول ۲۲۰ کیلومتر، ایرانشهر به چابهار حدود ۳۰۰ کیلومتر و همچنین پروژه‌های خاش، میرجاوه، سیب، سوران و سراوان در شرق استان در مجموع به طول ۵۹۷  کیلومتر در حال اجرا هستند.

فراهم شدن زیرساخت‌های توسعه گاز در استان سیستان و بلوچستان از جمله اقدام‌هایی بود که خردادماه پارسال صورت گرفت و بر این اساس ۵۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه گازرسانی در این استان فقط تا پایان سال ۹۸ اختصاص یافت.

حسن منتظرتربتی، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران نیز پیش از این از حمایت ویژه وزیر نفت برای شتاب‌دهی به طرح‌ گازرسانی سیستان و بلوچستان خبر داده و گفته بود امکان سرمایه‌گذاری ۲۰ هزار میلیارد تومانی شرکت ملی گاز ایران در سیستان و بلوچستان فراهم شده است.

کد خبر 303903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =