۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۴
  • کد خبر: 303969
آرامکو صدها نیروی کار خود را تعدیل می‌کند

برخی منابع اعلام کردند که شرکت دولتی نفت سعودی آرامکو به‌دلیل رکود بازار نفت در حال اخراج صدها تن از کارکنانش است.

به گزارش خبرگزاری رویترز از دوبی، دو منبع اعلام کردند که آرامکو، غول نفتی عربستان سعودی اخراج صدها نفر از کارکنان خود در ماه جاری میلاد را آغاز کرده است، این در حالی است که شرکت‌های انرژی جهان با توجه به بحران ویروس کرونا، در حال  تعدیل کارکنان خود هستند.

آرامکو مانند دیگر شرکت‌های عمده نفتی، پس از همه‌گیری این ویروس که سبب کاهش بی‌سابقه تقاضای نفت و کاهش قیمت نفت شد، هزینه‌های سرمایه‌گذاری خود را برای سال ۲۰۲۰ کاهش داده است. شرکت‌های بزرگ نفتی برای کاهش هزینه‌ها و به‌عنوان بخشی از برنامه‌های تغییر ساختار خود، ۱۰ تا ۱۵ درصد نیروی کار خود را کاهش داده‌اند.

این منابع اعلام کردند که بیشتر افرادی که شغل خود را در آرامکو از دست داده‌اند خارجی بودند.

یک منبع برآورد کرد که ۵۰۰ نفر از کارکنان آرامکو اخراج شده‌اند.

این منبع افزود: تعدیل نیروها بیشتر براساس عملکرد بوده و هر سال اقدام‌های مشابهی انجام می‌شود.

سعودی آرامکو بیش از ۷۰ هزار نیروی کار دارد.

آرامکو در بیانیه‌ای اعلام کرد: این شرکت در حال سازگاری با محیط تجاری بسیار پیچیده‌ای است که به‌سرعت در حال تغییر است. این شرایط در پی همه‌گیری ویروس کرونا ایجاد شده است. ما در صورت لزوم، به‌طور مداوم هزینه‌های عملیاتی خود را بررسی و بازنگری می‌کنیم تا بتوانیم به پیشرفت و تعالی و سودآوری برسیم.

این شرکت عربستانی عنوان کرد: اطلاعاتی درباره جزئیات هرگونه اقدام خود ارائه نمی‌دهیم، اما همه اقدام‌های ما به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که با تمرکز بر رشد بلندمدت، مهارت، مقاومت و رقابت‌پذیری باشد.

کد خبر 303969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =