تداوم اجرای ۴ پروژه گازرسانی در آذربایجان غربی

مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان‌ غربی از اجرای ۴ پروژه گازرسانی در شهرستان تکاب خبر داد و گفت: هدف ما برخورداری کامل این شهر از انرژی گاز برای کمک به توسعه این شهرستان است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، علیرضا شیخی در دیدار با فرماندار شهرستان تکاب اظهار کرد: تکاب یکی از جنوبی‌ترین و محروم‌ترین شهرستان‌های آذربایجان‌غربی است که به همین منظور توجه به این شهرستان در دستور کار ما قرار دارد و نهایت تلاش ما این است که در تأمین انرژی آن به‌ویژه گاز بکوشیم که از این نظر محرومیتی برای تکاب وجود نداشته نباشد.

وی با بیان اینکه در تکاب چهار پروژه گازرسانی اجراشده و در حال اجرا داریم، افزود: حدود ۶۰ میلیارد تومان هزینه برآوردی اجرای این پروژه‌هاست که البته با هزینه کالا و مصالح به ۱۲۰ تا ۱۳۰ میلیارد تومان می‌رسد.

مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان ‌غربی با اشاره به زمان آغاز این پروژه‌ها از سال ۹۷، گفت: بین پروژه‌های در حال اجرا، پروژه محور مائین بلاغ جدیدترین پروژه‌ی ما در تکاب است و با هدف گازرسانی به ۲۰ روستا انجام می‌شود و تا سال ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت، اما مابقی پروژه‌ها تا پایان امسال بهره‌برداری می‌شوند.

شیخی از پروژه گازرسانی محور زره‌شوران به‌عنوان بزرگ‌ترین پروژه در حال اجرای شرکت گاز در تکاب یاد کرد و افزود: این پروژه شامل گازرسانی به ۲۸ روستا و کارخانه‌ زره‌شوران است که هم‌اکنون ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. گازرسانی به کارخانه زره‌شوران تا هفته دولت به اتمام می‌رسد و بهره‌برداری می‌شود.

وی همچنین با بیان اینکه روستاهای فیض‌آباد، چهارقلعه و محمودآباد از ۲۸ روستای محور زره‌شوران گازدار شده‌اند، اظهار کرد: ۲۵ روستا نیز ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند که امیدواریم از این تعداد ۱۵ روستا را تا پایان سال از نعمت گاز بهره‌مند کنیم.

مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان‌غربی همچنین با اشاره به تأخیر دو ماهه در آغاز پروژه گازرسانی به ۲۰ روستای مائین بلاغ به‌دلیل شیوع ویروس کرونا، گفت: از هشت روستای محور یلقون آغاج هم ۵ روستا را گازدار کرده‌ایم و سه روستای قلعه جوق، بدرلو و آی قلعه‌سی را نیز تا هفته دولت افتتاح خواهیم کرد. در این پروژه ۲۷۰ کیلومتر لوله‌گذاری می‌شود که تاکنون ۲۰۰ کیلومتر آن انجام شده و امیدواریم با همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی و بدون مانع، این پروژه را در موعد مقرر به بهره‌برداری برسانیم.

کد خبر 304023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =