سقوط قیمت نفت سبب کاهش تولید نفت کانادا شده است

تولید نفت خام کانادا به دلیل سقوط قیمت نفت بیش از یک میلیون بشکه در روز کاهش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری اویل پرایس، کاهش تولید بیش از یک میلیون بشکه در روز نفت خام کانادا و تضعیف تقاضای نفت به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا سبب وقوع پدیده‌ای نادر در ظرفیت خط لوله کانادا در سال‌های اخیر شده است؛ در خطوط لوله محدودی که نفت کانادا را به ایالات متحده منتقل می‌کند، فضای خالی مشاهده می‌شود. 

کوین بیرن، مدیر مؤسسه اطلاعاتی آی‌اچ‌اس مارکیت در این باره گفت: حداقل به‌مدت محدودی مشکل مداوم نبود دسترسی به لوله‌های نفتی کافی برای انتقال نفت خام سنگین از آلبرتا به بازارهای بین‌المللی، به‌خصوص ایالات متحده، حل شده است، اما به دلایل نادرست. 

به گفته تحلیلگران و مقام‌های صنعتی، از زمان سقوط قیمت نفت به دلیل شیوع بیماری همه‌گیر کرونا و جنگ قیمتی عربستان و روسیه در ماه مارس، تولیدکنندگان نفت کانادا عرضه نفت را بیش از یک میلیون بشکه در روز کاهش داده‌اند.

گروه اقتصادی ای‌تی‌بی (ATB) در پایان ماه آوریل برآورد کرد کاهش تولید نفت کانادا در تابستان امسال به یک میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه در روز برسد و ۱۴ درصد نسبت به بیش از ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار  بشکه تولید شده در سال ۲۰۱۹ کاهش یابد، البته در شرایطی که همه‌گیری ویروس کرونا، تقاضا و قیمت نفت تا فصل پاییز بهبود یابند.

با کاهش تولید و افت شدید صادرات نفت خام کانادا در ماه آوریل ظرفیت غیرقابل استفاده‌ای در خط لوله اصلی انبریج پدید آمد.

داده‌های برنامه‌ریز انرژی کانادا نشان می‌دهد صادرات ریلی نفت خام کانادا در ماه آوریل به ۱۵۶ هزار و ۲۴۲ بشکه در روز کاهش یافته است، در حالی که  مقدار آن در ماه مارس ۳۵۰ هزار و ۵۶۷ بشکه در روز و در ماه فوریه ۴۱۱ هزار و ۹۹۱ بشکه در روز بوده است. در دو سال گذشته، با افزایش ظرفیت خط لوله، صادرات ریلی نفت خام کانادا افزایش یافته است.

کد خبر 304185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =