۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۹
  • کد خبر: 304264
گلستان تا سال ۱۴۰۰ سبز می‌شود

مدیرعامل شرکت گاز استان گلستان از پایان عملیات گازرسانی به شهرها و روستاهای این استان تا پایان سال ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، محمدرحیم رحیمی اظهار کرد: در سال ۹۸ موفق شدیم در راستای اهداف کمی؛ ۲۸۹ کیلومتر شبکه‌گذاری و ۶ هزار ۱۰۰ مورد نصب انشعاب را در قالب گازرسانی به ۲۲ روستای جدید انجام دهیم که با این اقدام ۱۸ هزار و ۴۰۰ مشترک به جمع مشترکان گاز اضافه شد.

وی با بیان اینکه عملکرد ما در شرکت‌های گاز استانی بر دو محور اصلی توسعه گازرسانی در حوزه‌های روستایی، شهری و گازرسانی به صنایع و محور بهره‌برداری شامل تأسیسات و فروش گاز استوار است، افزود: با گازرسانی به این دو روستا، کل روستاهای گازدار استان به ۸۸۰ روستا در مقایسه با ۹۷۹ روستای موجود در کل استان رسیده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان گلستان با تأکید بر اهمیت گازرسانی به صنایع، گفت: سال گذشته ۱۴۶ واحد صنعتی و تولیدی با ظرفیت‌سازی حدود ۳۸ هزار مترمکعب گاز طبیعی، معادل ۳۸ هزار لیتر جایگزینی با سوخت مایع با اعتباری حدود ۱۵ میلیارد تومان گازرسانی شدند، ضمن آنکه کل اعتبار عمرانی استان گلستان مانند شبکه‌گذاری برای روستاها، توسعه کوچه‌ها و شهرهای جدید برای شبکه‌گذاری گاز در مجموع ۹۷ میلیارد تومان بوده که کل این مبلغ هزینه شده است.

رحیمی ادامه داد: نکته مورد توجه دیگر اینکه  ابتدای سال ۹۸ سیل و رانش زمین اتفاق افتاد که با تلاش دسته‌جمعی دوستان و همکاران، از این آزمون هم موفق بیرون آمدیم؛ به این معنا که گاز هیچ مشترکی در این مقطع زمانی قطع نشد و این برای ما بسیار لذت‌بخش و امیدوارکننده بود.

وی تصریح کرد: از آنجا که بحث تعمیرات اساسی و نگهداری ایستگاه‌ها برای ما بسیار مهم است، تعمیرات حدود ۲۰۰ ایستگاه را با موفقیت انجام دادیم. به‌طور طبیعی این تعمیرات در فصلی اتفاق می‌افتد که ما کمترین میزان ظرفیت را روی ایستگاه‌های خود داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت گاز استان گلستان در بخش دیگری از سخنان خود، به برنامه‌های سال ۹۹ این شرکت اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه امسال، سال جهش تولید نامگذاری شده، ما برای گازرسانی به واحدهای تولیدی و صنعتی تلاش می‌کنیم و اولویت نخست گازرسانی به این بخش است.

وی ادامه داد: به همین منظور، گازرسانی به ۱۶۵ واحد صنعتی و تولیدی را در دستور کار داریم که با این کار، ۳۰ هزار مترمکعب بر ساعت گاز طبیعی جانشین سوخت مایع می‌شود و این هدفی است که ما تعیین کردیم و امیدواریم با تلاش دوستان در این زمینه موفق شویم.

رحیمی یادآور شد: گازرسانی به ۲۲ روستا هم در دست اجرا است و این در حالی است که طبق برنامه ۳۰ روستای دیگر هم امسال گازرسانی می‌شود تا بتوانیم تا حد امکان کار گازرسانی روستایی را به بهترین شکل انجام دهیم، ضمن اینکه تلاش‌مان هم این است که با مجوزهای گرفته‌شده از جمله مجوزهای هفت روستای مرزی در مراوه‌تپه، این مهم به انجام برسد، زیرا با این اقدام همه روستاهای مرزی، یعنی حدود ۶۲ روستا گازدار می‌شوند و نهایتا به فراهم ساختن زیرساخت‌های انرژی نیز کمک شایانی می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان گلستان با بیان اینکه استان ما تا پایان امسال یا نیمه نخست سال ۱۴۰۰، سبز خواهد شد، گفت: این در حالی است که ۳۰۰ کیلومتر شبکه‌گذاری، ۵۷۰۰ انشعاب و افزودن ۱۶ هزار مشترک به جمع خانواده بزرگ گاز در دستور کار سال ۹۹ است.

وی در پایان، شعار «گاز محور توسعه است» را اصلی‌ترین شعار شرکت ملی گاز ایران دانست و اظهار کرد: بر همین اساس، توان اول اجرایی ما مربوط به گازرسانی به صنایع و واحدهای تولیدی است، ضمن اینکه مانیتورینگ ایستگاه‌ها از راه دور که بخشی از آن در سال ۹۸ انجام شده، در سال ۹۹ نیز ادامه خواهد داشت.

کد خبر 304264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =