اجرای فعالیت‌های زمین شناسی نفت خزر با همکاری دانش‌بنیان‌ها

فعالیت‌های اداره زمین‌شناسی شرکت نفت خزر با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان در حال اجراست.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت خزر، فرید طاعتی، رئیس زمین‌شناسی شرکت نفت خزر گفت: اداره زمین‌شناسی از سال ۹۸ اجرای دو پروژه پژوهش‌محور با موضوع گل‌فشان‌ها و دلتاهای حوضه خزر جنوبی را با شرکت‌های دانش‌بنیان آغاز کرده است. پروژه مکانیسم تشکیل گل‌فشان‌ها و اثرات آن در ایجاد مخازن هیدروکربوری با استفاده از تکنولوژی سنجش از دور عنوان پروژه‌ای است که با شرکت پارس‌ آرین زمین و پروژه مدلسازی حوزه رسوبی و تعیین محدوده عملکرد دلتاها و گسترش سنگ مخزن در حوضه جنوبی دریای خزر با شرکت دانش‌بنیان انرژی توانا کیش در حال پیگیری است.

وی با اشاره به پیشرفت ۲۰ درصدی این پروژه‌ها اظهار کرد: بخشی از پروژه‌های پژوهشی اداره زمین‌شناسی مدیریت اکتشاف شرکت نفت خزر در محدوده دریاست که در این بخش بیشتر فعالیت‌ها به کمک فناوری‌های سنجش از راه دور و تصاویر ماهواره‌ای و با استفاده ازخطوط لرزه‌ای اجرا می‌شود.

طاعتی گفت: هم‌اکنون با همکاری اداره پژوهش و فناوری شرکت سه پروژه در حال اجراست که این پروژه‌های پژوهشی از سوی اداره پژوهش و فناوری به مدیریت اکتشاف شرکت نفت خزر سپرده شده و یکی از این پروژه‌ها مربوط به اداره ژئوفیزیک و دو پروژه دیگر مربوط به اداره زمین‌شناسی است.

کد خبر 304266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =