عراق در قرارداد میدان‌های نفتی پرهزینه بازنگری می‌کند

وزیر نفت عراق اعلام کرد که این کشور در حال بازنگری در شرایط قراردادهای میدان‌های نفتی پرهزینه است.  

به گزارش خبرگزاری رویترز به نقل از روزنامه الصباح، احسان عبدالجبار روز یکشنبه (هشتم تیرماه)  اعلام کرد: عراق برای کاهش هزینه‌ها و هم‌زمان با کاهش تولید نفت این کشور، در حال بررسی قراردادهای نفتی با شرکت‌هایی است که در حوزه‌های عملیاتی فعالیت دارند و هزینه‌های آنها زیاد است.

وزیر نفت عراق گفت: این وزارتخانه  قصد دارد با شرکت‌های نفتی مذاکره کند و بررسی بعضی از قراردادهای نفتی پرهزینه را آغاز کرده است.

الجبار افزود: در حال بررسی و مطالعه شرکت‌های خدماتی که برای افزایش تولید میدان‌های نفتی با عراق همکاری می‌کنند هستیم؛ البته این ارزیابی و بررسی دوباره مربوط به برخی از قراردادهاست و نه همه آنها.

وی تصریح کرد: به نفع عراق است که با سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش، موسوم به «اوپک پلاس» برای بالا بردن ارزش بازار نفت همکاری کند.

در اوایل ماه جاری میلادی، عراق به ائتلاف اوپک پلاس اعلام کرد برنامه‌ای فوری را برای کاهش تدریجی تولید نفت به‌منظور پایبندی کامل به سهمیه تولید خود مطابق با توافق اوپک پلاس آغاز خواهد کرد.

این اقدام عراق پس از آن صورت گرفت که اوپک پلاس خواستار پایبندی بغداد و دیگر کشورهای تخطی‌کننده از سهمیه کاهش تولید مطابق با توافق اخیر این ائتلاف شد.

اوپک، روسیه و متحدانشان در ۱۷ خردادماه پس از برگزاری نشستی از طریق ویدئوکنفرانس، به توافق رسیدند که کاهش تولید تاریخی نفت را به‌مدت یک ماه و تا پایان ماه ژوئیه تمدید کنند و با کاهش تولید ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه‌، حدود ۱۰ درصد از عرضه جهانی نفت، از مازاد عرضه ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا بکاهند.

کد خبر 304353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =