مانور پیشگیری از کرونا در نار و کنگان برگزار شد

مانور پیشگیری از ویروس کرونا به‌منظور آمادگی بیشتر برای پیشگیری و مقابله با شیوع این ویروس و ممانعت از گسترش آن، در منطقه نار و کنگان شرکت بهره‎برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی برگزار شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، جابر چرومی‌زاده، رئیس منطقه عملیاتی نار و کنگان، آمادگی برای شناسایی موارد قطعی ابتلا به ویروس کورونا (تک‌گیر یا خوشه‌ای)، تعیین عوامل خطر و نواحی جغرافیایی پرخطر، سنجش میزان آمادگی در زمان شیوع و گسترش بیماری، تعیین مشخصات اپیدمیولوژی بیماری، تحت تأثیر قرار گرفتن روند تولید در صورت ابتلای تعدادی از کارکنان، قرنطینه موارد مشکوک به ابتلا در منزل، ارزیابی ریسک‌های بهداشتی و... را از جمله اهداف این مانور عنوان کرد.

وی گفت: بر اساس سناریو این مانور، با وجود انجام تب‌سنجی در بدو ورود کارکنان به منطقه، یکی از کارکنان ساختمان اداری دچار حمله تنفسی و علایم مشکوک به کرونا شد که با انتقال وی به مرکز سلامت منطقه، افزون بر تب بالا، دیگر علایم بالینی (تب، سرفه، گلو درد) نیز در این فرد تشخیص داده شد.

رئیس منطقه عملیاتی نار و کنگان افزود: پس از اینکه فرد بیمار اعلام کرد به دلیل مشکلات تنفسی، داروی ایمونوساپرسیو (کورتون) مصرف می‌کند، وی را به سرعت با آمبولانس به بیمارستان توحید جم منتقل کردند و در ادامه با کسب موافقت سوپروایزر بیمارستان مقصد، این بیمار به‌وسیله آمبولانس دارای شرایط لازم برای انتقال بیمار مشکوک به کووید ۱۹ (طبق دستورعمل خدمات اورژانس ابلاغی وزارت بهداشت و درمان) به سطح بالاتر ارجاع شد.

چرومی‌زاده ادامه داد: پس از انجام تست‌های تشخیصی اولیه، این بیمار به‌وسیلة آمبولانس مرکز بهداشت و درمان صنعت نفت، برای گذراندن دوره درمان به منزل شخصی انتقال یافت.

وی گفت: در ادامه ضمن برنامه‌ریزی برای پایش روزانه وضعیت سلامتی این فرد، همه افرادی که در روزهای گذشته با وی در تماس بودند برای بررسی‌های لازم به واحد بهداری اعزام و محل استراحت، کار و خودرویی که این فرد از آن استفاده کرده است، نیز ضدعفونی شد.

کارکنان زاگرس جنوبی ۲ تن زباله از طبیعت جمع‌آوری کردند

رئیس منطقه عملیاتی نار و کنگان در ادامه گفت: با توجه به تأکید دین مبین اسلام، اصل پنجاه قانون اساسی و در راستای حفاظت از محیط زیست و کاهش آلودگی‌های زیست محیطی، ۴۰ نفر از کارکنان منطقه عملیاتی نار و کنگان به‌صورت داوطلبانه و در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی، ۲ تن زباله را از گستره‌ای به وسعت ۲۰ هکتار از طبیعت منطقه جمع‌آوری کردند.

چرومی‌زاده اظهار کرد: این افراد دوستدار محیط‌زیست با رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی پیشگیری‌کننده از بیماری کرونا، پسماندهای رها شده در حد فاصل مرکز تفکیک و مرکز جمع‌آوری شماره یک کنگان تا کمپ خلیج‌فارس را جمع‌آوری و این محیط را از زباله پاکسازی کردند.

کد خبر 304401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =