احتمال تسهیل کاهش عرضه نفت تولیدکنندگان اوپک پلاس از اوت

برخی منابع پیش‌بینی می‌کنند که اعضای اوپک و روسیه از ماه اوت کاهش تولید نفت را تسهیل می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از لندن، چهار منبع سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش، موسوم به «اوپک پلاس» اعلام کردند احتمال دارد اوپک و روسیه به علت بهبود تقاضای جهانی نفت و بالا رفتن قیمت‌ها، کاهش تولید تاریخی نفت را از ماه اوت تسهیل کنند.

این منابع گفتند: تاکنون هیچ گفت‌وگویی درباره تمدید این کاهش تولید تاریخی تا پایان ماه اوت رخ نداده و این بدان معناست که احتمال دارد مقدار کاهش تولید تا دسامبر امسال به ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه برسد.

یکی از این منابع گفت: بعید است کاهش تولید کنونی بیش از این تمدید شود مگر اینکه تقاضا دوباره کاهش یابد.

نشست بعدی کمیته مشترک وزارتی نظارت بر توافق اوپک و غیراوپک (JMMC) که هم‌اکنون قرار است ماهانه برگزار شود، ۱۵ ژوئیه (۲۵ تیرماه) و برای ارائه پیشنهاد درباره میزان کاهش تولید برگزار می‌شود.

عربستان و روسیه باید عملکرد متعادل‌کننده‌ای برای افزایش قیمت نفت به‌منظور تأمین نیازهای بودجه‌ای خود انجام دهند و از طرفی باید از بالا رفتن بیش از حد قیمت‌ها جلوگیری کنند تا مانع تولید دوباره نفت خام شیل آمریکا شوند.

۲۳ کشور تولیدکننده نفت اوپک و غیراوپک حاضر در توافقنامه همکاری (Declaration of Cooperation) در نشست ماه آوریل بر سر کاهش تولید در سه مرحله به ترتیب ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه برای مدت دو ماه، ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه برای ۶ ماه و ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه برای ۱۶ ماه به توافق رسیدند.

کاهش تولید روزانه ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه‌ای ماه‌های مه و ژوئن اوپک پلاس که قرار بود به ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه در روز برسد، برای یک ماه دیگر و تا پایان ماه ژوئیه تمدید شد. با این تفاوت که مکزیک مشمول این تمدید یک ماهه نیست و کاهش تولید ماه ژوئیه ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه در روز خواهد بود.

کد خبر 304450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =