نیروگاه سنندج ۳۰ درصد از گاز کردستان را مصرف می‌کند

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان اظهار کرد: حدود ۳۰ درصد از گاز طبیعی وارده به استان سالانه در نیروگاه گازی سیکل ترکیبی تولید برق شهرستان سنندج مصرف می‌شود.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، احمد فعله‌گری با اشاره به افزایش مصرف گاز طبیعی در نیروگاه سیکل ترکیبی سنندج و با بیان اینکه مصرف این نیروگاه در سال ۹۸، ۸۳۲ میلیون و ۲۹۰ هزار مترمکعب بوده است، گفت: هر سال با عبور از فصل سرما و به تبع آن افزایش دمای هوا، مصارف گاز طبیعی برای استفاده وسایل گرمایشی با کاهش محسوسی روبه‌رو می‌شود و با روشن شدن وسایل سرمایشی، منازل مسکونی، مراکز عمومی و تجاری و ادارات با افزایش بسیار بالای مصرف برق مواجه می‌شوند.

وی افزود: نیروگاه ۱۰۰۰ مگاواتی تولید برق شهرستان سنندج نیز برای افزایش تولید و رفع نیاز این بخش، به سوخت مطمئن و دائم نیاز دارد که گاز طبیعی آن را تأمین می‌کند و میزان گاز تحویلی به این نیروگاه با افزایش چشمگیری روبه‌رو می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان با بیان اینکه پرمصرف‌ترین مشترک استان کردستان نیروگاه سیکل ترکیبی سنندج در روزهای پرمصرف تابستان با مصرف بیش از ۳.۹ میلیون مترمکعب در روز است، اظهار کرد: مصرف گاز برای نیروگاه‌های حرارتی به دلیل صرفه اقتصادی به لحاظ کاهش هزینه‌های بهره‌برداری و تعمیرات واحدهای نیروگاهی، افزایش قابلیت اطمینان بهره‌برداری و کاهش تبعات زیست‌محیطی در اولویت قرار دارد.

فعله‌گری تصریح کرد: نیروگاه گازی سیکل ترکیبی تولید برق شهرستان سنندج اردیبهشت‌ماه امسال ۱۱۲ میلیون و ۹۲۰ هزارمتر مکعب و خردادماه نیز ۱۱۲ میلیون و ۶۷۸ هزار مترمکعب گاز طبیعی مصرف کرده است.

کد خبر 304489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =