قزاقستان تولید نفت را فراتر از سهمیه اوپک پلاس کاهش داد

وزارت انرژی قزاقستان اعلام کرد که کاهش تولید نفت این کشور در ماه ژوئن فراتر از سهمیه کاهش تولیدش در قالب توافق اوپک پلاس بوده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز از نورسلطان، وزارت انرژی قزاقستان روز جمعه (۱۳ تیرماه) اعلام کرد کاهش تولید نفت این کشور در ماه ژوئن، به‌منظور جبران تخطی ماه مه، فراتر از سطح  سهمیه این کشور در توافق جهانی کاهش تولید سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش، موسوم به «اوپک پلاس» بوده است.

این وزارتخانه عنوان کرد: قزاقستان ماه گذشته (ژوئن) ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تن (روزانه یک میلیون و ۲۹۷ هزار بشکه) نفت به استثنای میعانات گازی تولید کرده است.

قزاقستان در ماه مه ۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تن نفت خام تولید کرده بود.

وزارت انرژی قزاقستان افزود: این کشور در ماه‌های اوت و سپتامبر به کاهش تولید خود فراتر از سهمیه‌اش در توافق اوپک پلاس ادامه خواهد داد تا تولید بیش از حد خود در ماه مه را جبران کند.

با توجه به تعهدهای قزاقستان مطابق توافق کاهش تولید اوپک پلاس، این کشور قصد دارد در سال جاری ۸۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تن، سال آینده ۸۶ میلیون تن و در سال ۲۰۲۲، ۸۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تن نفت تولید کند.

۲۳ کشور تولیدکننده نفت اوپک و غیراوپک حاضر در توافقنامه همکاری (Declaration of Cooperation) در نشست ماه آوریل بر سر کاهش تولید در سه مرحله به ترتیب ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه برای مدت دو ماه، ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه برای ۶ ماه و ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه برای ۱۶ ماه به توافق رسیدند.

کاهش تولید روزانه ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه‌ای ماه‌های مه و ژوئن اوپک پلاس که قرار بود به ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه در روز برسد، برای یک ماه دیگر و تا پایان ماه ژوئیه تمدید شد، با این تفاوت که مکزیک مشمول این تمدید یک ماهه نیست و کاهش تولید ماه ژوئیه ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه در روز خواهد بود.

کد خبر 304515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =