صرفه‌جویی یک میلیون و ۶۰۰ هزار یورویی در صنعت خودروسازی

پتروشیمی خوزستان با کمک به داخلی‌سازی چراغ جلو خودرو، صرفه‌جویی یک میلیون و ۶۰۰ هزار یورویی را در صنعت خودروسازی محقق خواهد کرد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت پتروشیمی خوزستان، چهارمین میز تخصصی تعمیق ساخت داخل خودرو روز چهارشنبه (۱۱ تیرماه) به‌منظور انعقاد ۵۵ قرارداد داخلی‌سازی ساخت قطعات خودرو و با هدف خودکفایی و کاهش ارزبری ۶۶ میلیون یورویی با حضور حسین مدرس‌خیابانی، سرپرست وزارت صنعت صنعت، معدن و تجارت برگزار و سهم پتروشیمی خوزستان در این عزم ملی کاهش یک میلیون و ۶۰۰ هزار یورویی ارزبری و کمک به داخلی‌سازی چراغ جلو خودرو تعیین شد.

رضا صالح احمدی، مدیرعامل پتروشیمی خوزستان در این مراسم ضمن امضای تفاهم‌نامه سه‌جانبه با شرکت مهندسی و مشاوره سازه‌گستر سایپا و سراج نور توس بر توسعه همکاری با شرکت‌های قطعه‌ساز خودرو با تولید پلیمرهای مهندسی، در گریدهای متنوع و مورد نیاز خودروسازان تأکید کرد.

وی با اشاره به تنوع محصولات شرکت پتروشیمی خوزستان، میزان تولید پلیمرهای مهندسی این شرکت را برای تأمین نیاز مصرف‌کنندگان داخلی کافی دانست و اطمینان داد که همه مواد اولیه برای استفاده در صنعت خودروسازی، از سوی این پتروشیمی تأمین می‌شود.

مدیرعامل پتروشیمی خوزستان ضمن قدردانی از برگزاری چهار میز ساخت داخل که موجب داخلی‌سازی بیش از ۱۵۰ قطعه و تحکیم همکاری‌های بین سازمانی شده است، از تلاش حداکثری این شرکت برای تولید پلی‌کربنات تا رسیدن به خودکفایی کامل از واردات این محصول خبر داد.

پتروشیمی خوزستان به‌عنوان تنها تولیدکننده پلیمرهای مهندسی در کشور سالانه ظرفیت تولید ۲۵ هزار تن پلی‌کربنات و ۱۰ هزار تن انواع رزین‌های اپوکسی را دارد که این میزان پاسخگوی نیاز داخلی این محصولات است. پلی‌کربنات یکی از مواد اولیه ساخت چراغ جلو خودرو است.

ارزش قراردادهای امضاشده در چهارمین میز تخصصی تعمیق ساخت داخل خودرو قریب به ۱۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد است که داخلی‌سازی این قطعات سالانه ۶۶ میلیون یورو صرفه‌جویی ارزی را به دنبال خواهد داشت. این قراردادها بین ۳۶ سازنده توانمند داخلی برای بومی‌سازی ۵۵ قطعه - پروژه خودروهای دو خودروساز بزرگ داخلی منعقد شده است.

کد خبر 304539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =