خط لوله ارتباطی بین پایانه نفتی شمال و پخش ساری برقرار شد

خط لوله ۱۲ اینچ ارتباطی بین پایانه نفتی شمال و پخش ساری با تلاش کارشناسان و کارکنان منطقه شمال ساخته شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران – منطقه شمال، اسحاق اردشیری، رئیس تعمیرات خطوط لوله این شرکت با اشاره به مشارکت فعال کارکنان منطقه در سیاست‌های اجرایی و ابلاغی ستاد در زمینه ذخیره‌سازی سوخت، از ساخت خط لوله ۱۲ اینچ با هدف برقراری ارتباط و انتقال بنزین از شرکت پخش ناحیه ساری به مخازن پایانه نفتی شمال خبر داد.

وی افزود: این پروژه با مشارکت ۱۵ نفر از کارکنان واحدهای تعمیرات خطوط لوله، ترابری، مکانیک و حفاظت از خوردگی در مدت سه هفته انجام و براساس آن یک لاین جدید از خط لوله ۲۵۰متری به قطر ۱۲ اینچ و تجهیزات لازم بین تأسیسات شرکت پخش ناحیه ساری مستقر در نکا با مخازن پایانه نفتی شمال ساخته و راه‌اندازی شد.  

اردشیری با قدردانی از تلاش کارکنان در اجرای این پروژه گفت: در جریان ساخت این خط لوله، لاین‌های ورودی مخازن پایانه نفتی شمال از نفت خام تخلیه و تمیزکاری شد.

عملیات قطع و وصل درخط ۱۶ اینچ ساری به توربین‌های سولار مغانک

با پایان عملیات قطع و وصل روی خط ۱۶ اینچ ارتباطی ساری مغانک، امکان برداشت از مخازن موجود در این مرکز  و تزریق از طریق توربین‌های سولار فراهم شد.

به گزارش شانا به نقل از منطقه تهران شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران، علیرضا بیات، معاون فنی خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه تهران نیز در این باره گفت: پس از اخذ مجوز توقف روی خط نفت‌گاز به مدت ۲۴ ساعت، همکارانمان درصدد تخلیه خط برآمدند که این مرحله ۱۰ ساعت به طول انجامید و در ادامه ۱۴ ساعت زمان نیاز بود تا عملیات مراحل بعدی را پشت سر بگذارد.

وی گفت: پیش از انجام قطع و وصل، حفاری محوطه صورت گرفت و به‌منظور فلش کردن مسیر حد فاصل مخزن تا محل مذکور اقدام‌های لازم برای هات تپ یک اینچ خروجی مخزن ۵۰۶ اجرا شد و پس از هماهنگی با منطقه شمال برای بستن ولو کیلومتر ۱۰۳ که پیش از عملیات صورت گرفته بود، عملاً پروژه کلید خورد.

بیات افزود: پس از لوله‌کشی دنده‌ای از ورودی مخزن، چهار اکولایزر در محل انشعابی ۳۰۰ + ۹۱ نصب و در حالی که سیستم حفاظت از زنگ از روز قبل خاموش شده بود، مواد موجود در خط با استفاده از استاتیک به مقدار یک میلیون و ۷۰۰ هزار لیتر از طریق اکولایزر چک ولو کیلومتر ۴۱ در مخازن نیروگاه دماوند تخلیه شد.

معاون فنی خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه تهران با اشاره به اینکه در فرآیند این عملیات واحدهای بهره‌برداری مغانک، تلمبه‌خانۀ اصلی، مکانیک، ترابری، تعمیرات خط و ساختمان مشارکت و همکاری کرند، تأکید کرد: با برش به‌وسیلۀ کلدکتر، فابریکت، نصب ولو ۱۶ اینچ کلاس ۶۰۰ فلنچی، جوشکاری و تست پی‌تی پس از ماگ پلاگ کردن طرفین لوله، این پروژه با موفقیت به پایان رسید.

کد خبر 304596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =