۱۶ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۳
  • کد خبر: 304613
خط لوله هفتم سراسری انتقال گاز ایمن‌سازی شد

عملیات تعمیق و ایمن‌سازی‌خط لوله هفتم سراسری در بستر رودخانه طی دو هفته توسط کارکنان منطقه ۶ عملیات انتقال گاز با موفقیت به پایان رسید.

به گزارش شانا به نقل از شرکت انتقال گاز ایران، علیرضا عربلو سرپرست منطقه ۶ عملیات انتقال گاز با اشاره به اجرای پروژه تعمیق خط لوله در دو نقطه گفت: با توجه به بارندگی‌های شدید امسال در محدوده خط هفتم سراسری، خط لوله دچار آبشستگی شده بود که پس از ایمن‌سازی جزئی و با تشکیل جلسات کارشناسی، تعمیق و ایمن‌سازی کامل خط لوله در بستر رودخانه در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به اهمیت خط لوله هفتم سراسری در تأمین گاز طبیعی صنایع استراتژیک و مهم استان هرمزگان و نیروگاه‌های استان سیستان و بلوچستان، تصریح کرد: پس از استقرار تجهیزات و ماشین‌آلات لازم در محل‌های انجام پروژه، حفاری کانال‌ها انجام و خط لوله به ارتفاع دو متر و به طول یک هزار و ۱۰۰ متر تعمیق شد.

 سرپرست منطقه ۶ عملیات انتقال گاز  اظهار کرد: با اجرای این پروژه روی خط لوله گازدار که با رعایت مسائل ایمنی، فنی و استانداردهای لازم و بدون کوچک‌ترین آسیبی به خط صورت گرفت، از بالا آمدن خط در بستر رودخانه هنگام بارندگی پیشگیری شد.

عربلو در پایان از تلاش و زحمات تمامی کارکنان مراکز بهره‌برداری خطوط لوله سرخون، کهنوج و ایرانشهر که در اجرای پروژه تعمیق خط لوله هفتم سراسری همکاری داشتند، تقدیر و تشکر کرد.

 حدود ۷۰۰ کیلومتر از ۹۰۴ کیلومتر خط لوله هفتم سراسری در محدوده منطقه ۶ عملیات انتقال گاز قرار دارد که از عسلویه آغاز می‌شود و تا استان سیستان و بلوچستان ادامه دارد.

کد خبر 304613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =