۳ هزار و ۸۰۰ متر از خط ۱۰ اینچ شازند – چشمه شور تعویض شد

معاون فنی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت تهران از تعویض ۳ هزار و ۸۰۰ کیلومتر از خط لوله ۱۰ اینچ شازند - چشمه شور با ۱۰ میلیارد ریال صرفه‌جویی خبرداد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران منطقه تهران، علیرضا بیات با اشاره به اینکه خط ۱۰ اینچ در حدفاصل منتهی به چشمه شور دچار خوردگی‌های متعددی شده بود، گفت: با پیگرانی‌های هوشمندی که در این مسیر صورت گرفت، مشخص شد زمین محل عبور لوله دارای خورندگی است و بر همین اساس اقدام به لوله‌کشی جدید در این محدوده کردیم.

وی با اشاره به اینکه تعویض لوله به این دلیل که با امکانات منطقه صورت می‌گرفت، به شکل مداوم نبود، افزود: هر زمان که شرایط ایجاب می‌کرد، گروه‌ها به محل یادشده اعزام می‌شدند و با استفاده از تجهیزات موجود عملیات را ازسر می‌گرفتند تا سرانجام در مدت زمانی یک ساله این پروژه انجام شد و با مبلغی حدود ۱۰ میلیارد ریال صرفه‌جویی اقتصادی به بهره‌برداری رسید.

بیات ضمن قدردانی از واحدهای تعمیرات خط، خوردگی، ترابری، مکانیک، برق، اچ‌اس‌یی، بازرسی فنی، بسیج، روابط عمومی، مالی و اداری در تحقق این پروژه که روی خط ۱۰ اینچ در محدوده شازند به مرکز انتقال نفت چشمه شور به اجرا در آمد، گفت: این خط حاوی فرآورده بود و در زمان عملیات قطع و وصل به نفت‌گاز تبدیل شد.

وی اضافه کرد: عملیات نصب پمپ تزریق در حالی هم‌زمان با عملیات یادشده انجام شد که اجرا نکردن آن می‌توانست جابه‌جایی ۵۰ تانکر ۳۰ هزار لیتری مواد نفتی در جاده‌ها و آثار مخرب زیست محیطی را به همراه داشته باشد.

بیات تأکید کرد: در فرآیند این پروژه اقدام‌های بسیاری از سوی واحدهای نام‌برده شکل گرفت که بیانگر تلاش سخت و طاقت‌فرسایی است که اگرچه پرداختن به آن زمان‌بر است، اما از آن حکایت دارد که همکارانمان با چه مشقاتی دست و پنجه نرم کردند تا این عملیات با موفقیت به سرانجام برسد.

کد خبر 304616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =